دستگاه پرکن مایعات تمام اتومات, غلیظ و رقیق ثقلی

فهرست مطالب

پرکن نیمه اتوماتیک

برای پرکردن کمتر از 6000 ظرف در روز

  • کمترین هزینه با بالاترین خروجی را دارد اما قابل ارتقا نیست.
  • کمترین هزینه با بالاترین خروجی اما قابل ارتقا نیست.
  • برای کار کردن با دستگاه پرکن مایعات یا کار با بطری به هر دو دست نیاز است.
  • پرشدن به طور کامل توسط اپراتور انجام می شود.

پرکننده چهارنازل با کنترل کننده های پرکن طیف وسیعی از ویسکویته ها را از آب گرفته تا روغن های ویسکوزیته متوسط و صابون های مایع را پر می کند. پیکربندی نازل های پرکن مخصوصا  در کار با محصولات بسیار کف کننده بسیار  ماهرانه انجام می شود. این واحد بسیار برای موادهای خطرناک مناسب است زیرا زیر نازل ها سیستم برقی وجود ندارد.

ویژگی های منحصر به فرد:

  • با امکان افزودن نازل های پرکننده در آینده دیگر نیازی به کارخانه تولید کننده ندارید.
  • پر شدن چند مرحله ای، چرخه پرکردن دو مرحله است، اول پرکردن و بعد سکون که با توجه به مقدار کف کنندگی مواد می توان سرعت پمپ را تنظیم کرد.

ویژگی های استاندارد:

  • دو اهرم در این دستگاه وجود دارد، یکی کنترل پایین و بالا کردن نازل ها را بر عهده دارد و دیگری خاموش و روشن کردن پمپ
  • در صورت نیاز به شستشو دستگاه از قطعات الومینیوم و استیل استفاده شده است.
  • سینی چکه گیر برای جلوگیری از کثیف شدن بطری
  • برای منظم کردن نازل ها نیاز به ابزار خاصی نیست.

 

پرکن چند مرحله ای

به عنوان بخشی از پرکردن هر محصول می توان پی ال سی را در سه مرحله برنامه ریزی کرد. مرحله اول کندتر برای کاهش ایجاد کف، مرحله دوم پرکردن سریع، مرحله سوم مرحله خاموش کردن پمپ که اجازه خواهد داد کف و محصول اضافه به داخل مخزن راه پیدا می کند. پرکننده نیمه اتوماتیک را در آینده می توان در هر زمان به پرکن مایعات اتوماتیک ارتقا داد. نوار نقاله و میز گردان ما برای بروزرسانی فوری مستقیما به جعبه کنترل موجود متصل خواهد شد.

بررسی کاربرد دستگاه پرکن مایعات در صنایع مختلف

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، به منظور دسته بندی و پرکردن ظروف از محصولات تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از دستگاه پرکن شما می توانید حجم یا وزن مشخصی از تولیدات خود را درون ظروف های مختلف ریخته و بسته بندی نمایید. دستگاه پرکن مایعات و مواد جامد از انواع این دستگاه ها می باشد. انتخاب نوع دستگاه پرکن به مجموعه شما بستگی دارد. حالت مواد تولید شده، چگالی و ویسکوزیته از مهم ترین مواردی می باشند که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پرکن مواد، افزایش سرعت بسته بندی و کاهش دور ریز و هدر رفت تولیدات مجموعه شما است. این دستگاه ها با سرعت بالا و دقت زیاد کار بسته بندی را انجام می دهند.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین524

پرکن مایعات دستگاهی است که در مشاغل صنعتی و یا حتی خانگی برای پرکردن میزان مشخصی از مایعات، درون ظروف های بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب یک دستگاه مناسب برای مایعات مختلف با غلظت، چگالی و ویسکوزیته متفاوت بسیار دشوار است؛ به همین دلیل توصیه می شود قبل از اقدام به خرید اطلاعات کاملی از این دستگاه را بدست آورید.

پرکن مایعات روتاری

پرکن مایعات روتاری یکی از انواع دستگاه پرکن مایعات است که از آن برای پرکردن مایعات با درجه ویسکوزیته متفاوت استفاده می شود. دستگاه پرکن روتاری مزایای بسیار زیادی نسبت به دستگاه پرکن خطی دارد به همین خاطر امروزه این دستگاه در صنایع مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پرکن روتاری نسبت به پرکن خطی بسیار دقیق تر و سریع تر است و فضای بسیار کمتری را اشغال می کند که همین موارد باعث افزایش محبوبیت این دستگاه در صنعت شده است.

مشخصات و ویژگی های پرکن روتاری

پرکن روتاری ظرفیت نسبتا بالایی در تولید دارد. این دستگاه در برخی از موارد دارای نوارهای نقاله رفت و برگشتی است، به همین خاطر محصولات مختلف را با سرعت بالایی آماده سازی می کند. این دستگاه طوری طراحی شده است که تمامی نکات بهداشتی در آن به درستی رعایت می شود و در نهایت کیفیت محصولات بسته بندی شده افزایش پیدا می کند.

دستگاه پرکن مایعات رضاماشین47

سنسورهای الکترونیکی بسیار ویژه ای در درون این دستگاه تعبیه شده است. این دستگاه مطابق با جدیدترین تجهیزات و پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا ساخته می شود، به همین خاطر کارایی بسیار بالایی دارد. جنس بدنه این دستگاه ها با توجه به نیاز مشتری انتخاب خواهد شد ولی به صورت کلی استیل برای رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی انتخاب مناسب تری می باشد.

 

انواع پرکن مایعات روتاری

انواع دستگاه پرکن مایعات روتاری در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند. این دستگاه مانند سایر دستگاه ها در مدل های مختلفی ساخته می شوند. انواع مایعات غلیظ یا رقیق را به کمک مدل های مختلف این دستگاه ها می توان پرکرد. انواع دستگاه روتاری بر اساس میزان امکانات و قابلیت هایی که دارند در مدل های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک و با توجه به ظرفیت تولید طراحی و ساخته می شوند.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین67

  1. پرکن روتاری تمام اتوماتیک:

دستگاه پرکن مایعات روتاری تمام اتوماتیک در بازه زمانی کوتاهی ظروف مختلف شیشه ای و یا پلاستیکی را از انواع مایعات رقیق یا غلیظ پر می کند. عملکرد دستگاه روتاری تمام اتوماتیک نیازی به دخالت نیروی انسانی برای کنترل  و مدیریت دستگاه ندارد. این دستگاه معمولا دارای 1 یا 2 نازل است به همین خاطر مراحل آماده سازی و بسته بندی محصولات را با سرعت بالایی انجام می دهد. این دستگاه مایعات مختلفی را با حجم مشخصی در داخل ظرف ها می ریزد و جز اطلاعاتی است که از قبل می توان در دستگاه وارد کرد.  پرکن روتاری تمام اتومات به دلیل قابلیت های بالایی که دارد برای کارخانه و کارگاه های بزرگ و پیشرفته  انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

  1. پرکن روتاری نیمه اتوماتیک:

پرکن روتاری نیمه اتوماتیک از ظرفیت کمتری نسبت به پرکن روتاری تمام اتوماتیک برخوردار است. معمولا نیمه اتوماتیک این دستگاه در کارگاه ها و شرکت های کوچک استفاده می شود چون کارگاه های کوچک محصولات کمتری در طول روز تولید می کنند و پرکن نیمه اتوماتیک برای رفع نیاز بسته بندی محصولات آن ها کافی می باشد. ابعاد و اندازه این دستگاه نیز مناسب است و می توان در مکان های مختلف به راحتی آن را نصب کرد، همچنین این دستگاه مخزن کوچکی دارد.

  1. پرکن کرم:

امروزه برای پرکردن انواع کرم و پمادها نیز می توان از این دستگاه استفاده کرد. دستگاه پرکن کرم در صنایع مختلفی اهمیت دارد که امروزه انواع دستگاه پرکن برای پرکردن آسان و راحت بسته بندی های کرم طراحی شده اند که یکی از پرکاربردی ترین دستگاه ها پرکن روتاری می باشد.

 

دستگاه پرکن مایعات روتاری چیست؟

این دستگاه یکی از پراستفاده ترین ابزارآلات موجود در صنایع بسته بندی مایعات رقیق و غلیظ است. این دستگاه یکسری ایستگاه های دایره ای مخصوص پرکردن مواد دارد. علاوه بر این برای درب بندی و یا آب بندی محصولات نیز می توان از ایستگاه های مخصوص استفاده کرد. امروزه از این دستگاه برای پرکردن در صنایع مختلف دارویی، غذایی، بهداشتی، آرایشی، آشامیدنی و یا حتی خانگی استفاده کرد. پرکن روتاری به گونه ای طراحی شده که کمترین فضا را به خود اختصاص می دهد بنابراین در کارخانه ها و کارگاه های مختلف به راحتی می توان از آن استفاده کرد. طراحی برای پرکن روتاری تا حد زیادی به نیاز مشتری وابسته می باشد که امروزه از انواع قطعات جدید و با کیفیت برای ساخت ایندستگاه استفاده می شود. مشتری با توجه به نوع بسته بندی محصولات و غلظت مواد مورد نظر باید نسبت به سفارش این دستگاه ها اقدام کنند.

قطعات مختلف این دستگاه در پشت محفظه ویژه ای قرار گرفته اند و کارکنان هیچ تماس مستقیمی با این نوع قطعات ندارند بنابراین این دستگاه از ایمنی بالایی برخوردار است. هنگام کار با این دستگاه نیازی به بازکردن و جایگزینی قطعات نیست؛ به همین خاطر درصد بروز خطا و مشکل با این دستگاه بسیار پایین می باشد. حتی برخی از نمونه های این دستگاه به صورت خودکار بعد از اتمام کار فرایند شستشو را نیز انجام می دهند؛ به همین دلیل در امثر موارد نیازی به بکارگیری نیروی انسانی برای مدیریت امور وجود ندارد.

اجزا تشکیل دهنده دستگاه پرکن مایعات روتاری

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین69

قطعات و اجزای مختلفی در پرکن روتاری استفاده شده است که هر کدام از آن ها هدف خاصی را دنبال می کنند. اجزای تشکیل دهنده در انواع مدل های این دستگاه با یکدیگر متفاوت است ولی به طور کلی این دستگاه از مخازن مخصوص ویژه ای تشکیل شده اند که به کمک یکسری لوله های مخصوص مواد را به سمت نازل ها هدایت می کنند. این دستگاه سیستم کنترل گر دارد که اپراتور می تواند سرعت پرکردن مواد و همچنین حجم مواد را به کمک این قسمت تنظیم کند. جنس و کیفیت این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

قیمت پرکن روتاری

قیمت و خرید انواع مدل های مختلف این دستگاه با یکدیگر متفاوت است و مشتری باید بر اساس نوع نیاز و کارخانه خود نسبت به خرید این دستگاه اقدام نماید. هر کدام از مدل های این دستگاه برای انجام فعالیت خاصی طراحی شده است که قیمت هر کدام از آن ها متفاوت است. تعداد نازل های موجود در این دستگاه معمولا متفاوت است هر چقدر تعداد نازل های این دستگاه متفاوت باشد هزینه آن نیز افزایش پیدا می کند، به همین دلیل حتما قبل از خرید پارامترهای موثر در میزان خرید این دستگاه را با دقت ارزیابی کنید.

 

دستگاه عسل پرکن

دستگاه پرکن مایعات عسل به دلیل چسبندگی این ماده خوراکی پیچیدگی ها خاصی دارد. این دستگاه سیستم گرم کن دارد زیرا اگر عسل هنگام پرشدن گرم نباشد باعث توقف کار و ایجاد پرت در سیستم تولید می شود. توجه کنید که این گرما نیز باید طوری تنظیم شود تا به آنزیم ها و مواد مقوی آسیبی وارد نشود. دستگاه پرکن عسل به صورت نیمه اتوماتیک یا اتومات و سیلندر پیستونی می باشد که مجهز به مخزن 2 جداره شده و مناسب بسته بندی انواع مواد مشابه است.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین64

در داخل جداره های مخزن دستگاه پرکن عسل از مکانیسم حرارتی استفاده شده تا ماده را در محدوده نیاز گرم کرده و حالت روندگی به ماده بدهد. پرکن عسل در ظرفیت های مختلف قابل اجرا و تنظیم برای پرکردن است. پرکن عسل در گروه ماشین آلات پرکن پمپی قرار دارد.

قیمت دستگاه پرکن عسل

قیمت این دستگاه بستگی به عملکرد دستگاه دارد. این دستگاه در انواع مختلفی ساخت و تولید می شود کاربرد زیادی را در تمام دنیا دارد و می توان با استفاده از این دستگاه کیفیت عسل را بالا برد. دستگاه در حالی ساخته می شود که تمامی استانداردهای بین المللی و لازم را برای تایید وزارت بهداشت را دارد. طراحی و ساخت دستگاه به گونه ای می باشد که در سریع ترین زمان ممکن قوطی های مورد نظر را پر می کنند. کیفیت عسل تازه حین عملکرد دستگاه بصورت کامل حفظ خواهد شد چرا که دستگاه از جنس استیل عالی و مرغوب ساخته می شود و هیچگونه آسیبی به محصول وارد نخواهد کرد.

 

قیمت پرکن دستی عسل

این دستگاه پرکن عسل بصورت تک نازل دستی برای مرباجات و مایعات غلیظ مناسب است. این دستگاه بنا به درخواست مشتری بصورت تک نازل، دونازل، سه نازل و…. و هم بصورت دستی یا تمام اتومات توسط شرکت ساخته می شود. با توجه به نوسانات موجود در بازار، بهترین کار این است که همین الان اقدام به خرید  دستگاه پرکن مایعات کنید.

فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت دستگاه پرکن مایعات عسل:

  • نوع دستگاه
  • حجم سیلندر دستگاه
  • سرعت پرکن دستگاه
  • دستی،اتومات یا نیمه اتومات بودن دستگاه
  • سال تولید دستگاه و……

قیمت دستگاه پرکن عسل دستی با توجه به موارد ذکر شده متغییر می باشد. علاوه بر آن با توجه به نوسانات موجود در بازار امکان درج قیمت پرکن عسل دستی امکان پذیر نمی باشد. برای اطلاع از قیمت و اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه با مشاوران رضا ماشین تماس بگیرید.

نکاتی در مورد حرارت دهی عسل

حرارت دادن عسل در دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد باعث می شود که ترکیبات فرار عطر و طعم عسل شروع به تبخیر کنند و آنزیم های آن غیرفعال شود، اگر حرارت بیش از 49 درجه سانتیگراد آنزیم ها را از بین می برد با وجود این، بیشتر عسل های موجود در بازار تا 66 درجه سانتی گراد گرم(پاستوریزه) شده اند تا از تبلور (سفت و غلیظ شدن شکرک زدن) و تخمیر آن ها جلوگیر شود. گرم کردن عسل تا این دما یا بالاتر از آن فرایندی به نام اولترافیلتراسیون را امکان پذیر خواهد کرد که در آن عسل تحت فشار از صافی بسیار ریز عبور داده می شود تا کاملا شفاف شود و تا مدت طولانی تری روان باقی بماند. هر چقدر عسل را سریع تر گرم و سپس سرد کنیم آُیب کمتری به آن وارد می شود. در ماشین سازی رضا ماشین دستگاه پرکن مایعات طوری طراحی و تنظیم خواهد شد که هنگام پرکردن ظروف عسل و بسته بندی هیچ آسیبی به عطر و بوی عسل وارد نشود و شما در نهایت عسل ناب را به مشتری های خود عرضه خواهید کرد.

دستگاه پرکن عسل یک نفره چگونه دستگاهی است؟

دستگاه پرکن عسل یکنفره، علاوه بر عسل محصولات تکنفره مانند: آبلیمو، روغن، سس، شامپو، مواد شوینده و… مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه پرکن عسل یکنفره یا دستگاه ساشه مایعات است که بسته بندی را به شکل سه و چهار طرف دوخت انجام خواهد داد. با توجه به تمایل زیادی از مردم به خوراکی های آماده و افزایش سفرهای طولانی مدت، محصولات ساشه یا همان تکنفره طرفداران زیادی پیدا کرده و بازار فروش خوبی را دارد؛ همچنین محصولات عسل تکنفره مانند دیگر محصولات محبوبیت خوبی در بازار دارد.

 

انواع بسته بندی عسل یک نفره

  1. مدل فیل سیل (عسل را داخل منبعی از جنس پلاستیک پرکرده و در پوشی روی آن قرار دهید.)
  2. به صورت پلاستیکی (درون پلاستیک مستطیلی باریک ریخته و دوخت زده شود.)

بسته بندی نوع اول بسیار مرسوم تر و پرطرف دارتر از نوع دوم می باشد.

عملکرد دستگا ه پرکن عسل دست دوم

دستگاه پرکن عسل دارای انواع و اقسام متفاوتی طراحی، تولید و سپس به بازار عرضه می شود. این دستگاه توسط کارخانه های پیشرفته داخلی و خارجی تولید می شود. به صورت کلی برای پرکردن عسل و سایر موادی که ویسکوزیته بالایی دارند، دستگاه پرکن پیستونی و پمپی مناسب تر می باشد.

دستگاه پرکن مایعات دست دوم دارای انواع مختلف اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی می باشد که هر کدام از این انواع دارای مزایای خاص خودش است و همچنین هر کدام مشتری و مصرف کننده خود را بر اساس کاربردی که دارد جذب می کند. عملکرد دستگاه پرکن عسل مانند دستگاه های نو می باشد، تنها تفاوت آن ها قیمت ارزان تر دستگاه دست دوم است. به صورت کلی عملکرد دستگاه پرکن عسل به نوع دستگاه بستگی دارد و دست دوم و نو بودن آن هیچ تاثیر ندارد.

نکته: البته اگر سال تولید دستگاه پرکن عسل دست دوم پایین باشد، به بیان دیگر دستگاه سال های زیادی مورد استفاده قرار گرفته باشد؛ ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد شود و درست کار نکند. بصورت کلی استفاده از دستگاه پرکن عسل دست دوم بسیار به صرفه تر است زیر میزان قیمت آن از دستگاه های نو بسیار کمتر می باشد و در عین حال عملکرد خوبی را دارد.

 

انواع دستگاه قوطی پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات قوطی در انواع و اقسام گوناگون تولید و به بازار عرضه می شود. انواع دستگاه قوطی پرکن مایعات عبارت است از:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین

  • پرکننده فشاری
  • پرکننده پیستونی
  • پرکننده پمپ دار
  • پر کننده سیفونی
  • پر کننده گرانشی

بیشتر این دستگاه های ذکر شده از نوع نیمه اتوماتیک یا (روتاری) می باشد. دستگاه قوطی پرکن مایعات به دو دسته تقسیم می شود:

  1. دستگاه پر کننده مایع حجمی
  2. دستگاه پرکننده مایع بر اساس سطح

کاربرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ در آشپزخانه

این دستگاه بصورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی شده است. برای پرکردن ظروف سمنو، خامه کنجد، عسل، ژل، سس مایونز، آرد، شکلات برای صبحانه، شیره خرما، انواع روغن های خوراکی مایع مورد استفاده قرار می گیرد. مشخصات فنی دستگاه پرکن مایعات رومیزی غلیظ:

  • دارای قیمتی مناسب و تحویل فوق العاده سریع
  • به 3 شکل پمپی، برقی و پیستونی ساخته می شود.
  • تمامی قطعات دستگاه از فولاد ضدزنگ ساخته شده است.
  • با مخزن و بدون مخزن نیز موجود است.
  • امکان قرار دادن سیم کنترل وزن روی دستگاه وجود دارد.
  • اتصال سیستم های مخلوط کردن و گرمایش به آن امکان پذیر می باشد.
  • بصورت نازل تک و دوتایی تولید می شود.
  • ساخت یک جدول فولادی (استیل) ثابت برای دستگاه امکان پذیر می باشد.

 

مزایای استفاده از دستگاه مایعات

  • استفاده از دستگاه پرکن مایعات نسبت به سایر روش های مزیت هایی دارد. شاید بارزترین مزیت سرعتی باشد که دستگاه پرکن می توان کار کند. به صورت کلی دستگاه پرکن مایع می تواند ظروف ها را بسیار سریع تر از یک انسان پر کند، به این معنی می باشد که محصولات بیشتر در زمان کمتری پر خواهند شد.
  • یکی دیگر از مزیت های استفاده از این دستگاه، دقت در پرکردن آن می باشد. هنگام پرکردن ظروف با دست، همیشه احتمال خطای انسانی وجود دارد که ممکن است باعث کم پر کردن یا بیش از حد پر کردن شود. این مشکل در مورد دستگاه پرکن نیست زیرا برای توزیع مقدار دقیق مایع در هر بار طراحی شده است، این دقت در درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد زیرا از هدر رفتن محصول جلوگیری می کند.

در نهایت می توان گفت که استفاده از این دستگاه ها می تواند باعث بهبود ایمنی محل کار شود، به این دلیل که هنگام استفاده از ماشین نیازی به کار با مایعات خطرناک برای کارمندان نیست. تنها چیزی که لازم است این است که ظروف در موقعیت صحیحی قرار بگیرد و ماشین بقیه کارها را انجام خواهد داد.

انتخاب  دستگاه پرکن مایع مناسب برای کسب و کار خود

در ابتدا باید تصمیم بگیریم که چه نوع محصولی را می خواهیم پر کنیم. ماشین هایی وجود دارند که برای محصولات خاصی مثل مایعات، خمیرها یا کرم ها طراحی شده اند. اگر شما قصد دارید چندین نوع محصول را پر کنید باید دستگاهی را انتخاب کنید که همه کاره باشد. وقتی شما می دانید که چه نوع محصولی را پر کنید، مرحله بعد تصمیم گیری در مورد میزان تولید است، اگر میزان تولید بالایی دارید به ماشینی نیاز دارید که بتواند حجم آن را تحمل کند.

آخرین مرحله تصمیم گیری در مورد میزان بودجه و سرمایه شما می باشد. قیمت دستگاه های پرکن مایعات بسته به نرخ و تولید متفاوت می باشد. اگر شما بودجه محدودی دارید ممکن است مجبور شوید برخی از ویژگی ها را حذف کنید تا در محدود قیمت خود باقی بمانید.

 

مشخصات فنی دستگاه پرکن  رومیزی سیلندر پیستونی

دستگاه پرکن مایعات پیستونی رومیزی ساخته شده کشور چین می باشد و کاملا برای پرکردن انواع مواد غلیظ با ویسکوزیته بالا و مواد رقیق مناسب می باشد. این دستگاه ها کیفیت بسیار بالایی دارند و از نظر دقت اندازه گیری کاملا بدون خطا می باشند. مخزن دستگاه قابلیت جدا شدن از دستگاه را دارد و به علت تمام استیل بودن بدنه و مخزن دستگاه قابلیت شست و شوی کامل را نیز دارد که همین امر از نظر بهداشتی و مجوزات آن بسیار مورد اهمیت است و باعث ایجاد مشکل برای تولید کنندگان نخواهد شد. این دستگاه در صنایع دارویی، غذایی، شیمیایی و بهداشتی-آرایشی بسیار استفاده خواهد شد.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین31

مکانیزم سیلندر پیستونی بهترین روش برای پرکردن مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالا می باشد؛ در نتیجه اگر شما بدنبال پرکردن مواد غلیظ هستید اندازه کوچکتر این دستگاه به شدت به شما پیشنهاد خواهد شد. این دستگاه که انواع دستگاه های بسته بندی به شمار می رود برای پرکردن انواع بطری، ظروف یا تیوپ استفاده می شود. سرعت پرکردن این دستگاه بسیار بالا می باشد.

ویژگی دستگاه پرکن رومیزی مایعات

  • این دستگاه دارای مکانیزم سیلندر پیستونی میباشد که بیشتر مناسب مایعات غلیظ است. سیلندر به راحتی قابل تنظیم و تعویض می باشد.
  • مخزن دستگاه 50 کیلوگرم وزن دارد و بدنه و قطعات آن عمدتا از فولاد و ضدر زنگ ساخته شده.
  • هزینه نگهداری از این دستگاه کم است.

کاربرد دستگاه پرکن مایعات رومیزی

با کمک این دستگاه رومیزی شما می توانید از مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، عرقیجات گیاهی، ژل، عسل، سرکه، ماست،آبلیمو، آرد، شکلات صبحانه، کرم کنجد، انواع روغن ها، آب میوه ها، مربا ها، و انواع دیگر سس ها، مایعات بدون سلولز و پالپ که با انواع مختلف دستگاه های پرکن مایعات رومیزی خانگی پر می شوند.

مکانیسم پرکن مایعات رومیزی و نحوه کار

این دستگاه ها با برق تک فاز کار می کنند، قابل ذکر است که سرعت تولید این ماشین ها نسبت به ماشین آلات صنعتی کمتر است اما بسته بندی آن ها مشابه این ماشین آلات می باشد و از لحاظ ظاهری هیچگونه تفاوتی ندارد. یکی دیگر از مزیت های این دستگاه ها دقت زیاد آن ها هنگام پرکردن ظروف است. دستگاه های پرکن رومیزی برای انواع مایعات رقیق و غلیظ استفاده می شود که عبارتند از:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین69

  • مایع ظرفشویی
  • ماست
  • گالن روغن صنعتی
  • بطری شیر
  • آب معدنی
  • آب ادکلن
  • خمیر
  • سس

موادهای بالا فقط نمونه هایی از چند ماده مایع می باشد که با استفاده از دستگاه پرکن رومیزی مایعات پر می شوند، این دستگاه ها مشخصات زیر را دارند:

  • یک تانکر وجود دارد.
  • نصب آسان و ساده
  • هزینه نگهداری کم
  • گرم کردن آن به صورت برقی می باشد.
  • دارای قطعات فولادی و استیل

 

دستگاه پرکن مایعات رومیزی غلیظ و رقیق

پرکن مایعات رومیزی یک نوع دستگاه برای پر کردن مایعات غلیظ و رقیق است. این مایعات به انواع مختلفی تقسیم می شوند، همچنین هر یک از آن ها برای بسته بندی در ظرف های مختلف به نوع خاصی از دستگاه پرکن نیاز دارند. اطلاعات داشتن در مورد انواع مختلف ماشین آلات پرکننده می تواند در انتخاب محصول نهایی شما موثر باشد. در صنعت بسته بندی مواد غذایی، بهداشتی و شیمیایی ماشین های زیادی مثل دستگاه پرکن رومیزی وجود دارد. این دستگاه ها همانطور که مشخص است رومیزی می باشند و توسط اپراتور و منابع انسانی به عنوان بخشی از عملیات مربوطه انجام می شوند. در شغل های کوچک می توان از دستگاه مختلف پرکن رومیزی نیز استفاده کرد.

دستگاه خانگی  برای پرکن مایعات رومیزی

مایعات زیادی وجود دارند که برای داشتن مکانیزم و روش ساده و موثر باید با دقت بالا و سرعت زیاد در ظرف های مختلف ریخته شوند، به همین منظور از دستگاه های پرکن مایعات رومیزی استفاده می شود. پرکننده مایعات رو میزی از آنجا که در اندازه های مناسب تولید می شود و قیمت این نوع دستگاه ها در مقایسه با ویژگی های آن بسیار مناسب و به صرفه است می توان به راحتی از آن در قسمت های مختلف و در موارد خاص استفاده کرد.

امروزه دستگاه پرکن مایعات خانگی دستگاه های متداولی هستند که به دلیل کوچک بودن آن استفاده زیادی می شود. این دستگاه ها را دستگاه های رومیزی می نامند. این دستگاه ها به دلیل تنوع برای بسته بندی مواردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این ماشین های صنعتی کوچک هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند؛ برای همین در فضای خانه بسیار کارآمد و مناسب می باشد.

دستگاه پرکن رومیزی مایعات چیست؟

یکی از دستگاه های پرکننده ساخته شده در رضا ماشین، دستگاه مایعات رومیزی می باشد. این دستگاه پرکن رو میزی برای کارگاه های کوچک و مشاغل خانگی مناسب است. می توانید این دستگاه را با قیمتی مناسب از ما خریداری کنید. برای استفاده این دستگاه در مشاغل صنعتی و حتی بزرگتر می توانید انواع دستگاه مایعات را بازدید کنید. دستگاه پرکن یکی از پرکاربردترین ماشین آلات در صنعت می باشد، زیرا هر ماده تولید شده باید به درستی و کاملا استاندارد بسته بندی و به مشتری تحویل داده شود. در ادامه شما را بیشتر در مورد دستگاه پرکن رومیزی آشنا خواهیم کرد. این دستگاه بسیار متفاوت تر از مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است. در زیر به برخی از این تفاوت ها می پردازیم:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین58

  • دستگاه های پرکن رومیزی کوچک و سبک می باشند.
  • فضای کمی را اشغال می کنند.
  • می توان از این دستگاه برای مشاغل خانگی و مشاغل کوچک استفاده کرد.
  • افرادی که در خانه های خود محصولاتی را تولید و می فروشند، می توانند از این دستگاه ها برای پرکردن ظروف خود استفاده کنند.

 

مشخصات دستگاه پرکن مایعات دوغ لیوانی

دستگاه پرکن مایعات مناسب برای بسته بندی دوغ لیوانی، دوغ را در لیوان های با دهانه مختلف می گذارد و سپس درب آن را با فویل می بندد. دستگاه پرکن لیوانی در دو نوع خطی و روتاتوری در بازار موجود می باشد. این دستگاه های پرکن لیوانی در دو نوع خطی و روتاتوری در بازار موجود هستند، همچنین در 3 نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک برای انواع کسب و کارها تولید شده اند.

طرز کار دستگاه دوغ پرکن

دستگاه های ثقلی پرکن دوغ بطری یکی از ساده ترین و ارزان ترین دستگاه های پرکن مخصوص بطری می باشند. این دستگاه ها فقط با توجه به وزن مایع بطری ها را پر می کنند. به این صورت که تعیین حجم هر بطری با توجه به زمان لازم برای پر شدن بطری محاسبه می شود. سپس بعد از آن تزریق دوغ با فشاری معین در زمان مشخص انجام می گیرد. در دستگاه از همزن ها برای هم زدن دوغ داخل مخزن نگهدارنده استفاده می شود. میکسرها جلوی ته نشین شدن دوغ را خواهند گرفت تا غلظت همه بطری ها با هم برابر شوند.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین69

بیشتر دستگاه های مخصوص پرکردن دوغ دارای 2 مخزن می باشند، یکی از مخزن ها به عنوان مخزن اصلی و دیگری به عنوان مخزن تزریق در خط بسته بندی دوغ کاربرد دارند. در پرکردن دوغ درون بطری ها، برای تعیین سطح مواد نیز از سنسورهای مخصوصی استفاده می شود. این سنسورها وقتی که سطح مخزن دوغ کم شود فرآیند پمپ کردن دوغ از مخزن اصلی به مخزن تزریق را فعال می کنند.

 

کاربرد دستگاه پرکن پمپی

برای تزریق کردن مایعات غلیظ مانند روغن، گریس، عسل و …. از این دستگاه استفاده می کنند. این دستگاه برای تزریق مایعات حباب دار و چسبنده به دلیل فشار و قدرت بالا بیشترین کاربرد را دارد. این نوع مکانیزم به دلیل کاربردهای بسیار بالایی که دارد عموما بیشترین طرفداران را دارد.از طرفی هر چه قیمت این دستگاه افزایش یابد باعث بالا رفتن کارایی این دستگاه می شود. برای مشاوره بیشتر می توانید به کارشناسان رضا ماشین تماس بگیرید.

مزایای دستگاه پرکن پمپی اتوماتیک

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین63

  • دربند اتوماتیک دارند.
  • دارای 5 متر نوار نقاله برای راهبری کالا در خط تولید
  • تکنولوژی کنترل پیشرفته دستگاه با نمایشگر PLC
  • مکانیزم قطره چکان برای جلوگیری از هدر رفتن مواد
  • کنترل جریان کد گذاری شده
  • به اینورتر برای تنظیم دور نوار مجهز می باشد.
  • مکانیزم تزریق از کف جهت محصولاتی دارای حباب و یا چسبنده هستند.
  • نوار نقاله به سنسور مجهز می باشد که از نوع چشمی برای دخالت کمتر اپراتور

 

دستگاه پرکن مایعات دوغ

دوغ یکی از نوشیدنی های پرطرفداری می باشد که بیشتر ایرانی ها در سفره غذای خود از آن استفاده می کنند. این نوشیدنی بسیار محبوب، خواص زیادی دارد از جمله: ضد افسردگی، خوابیدن راحت و…. . در مباحث قبلی در مورد دستگاه پرکن مایعات نوشابه، آب معدنی و… صحبت شده است، در این مطلب می خواهیم در مورد دستگاه مایعات دوغ صحبت کنیم. در کارخانه ها برای پرکردن دوغ در بطری های کوچک و بزرگ از یک دستگاهی کمک می گیرند. از آن جایی که دوغ یک مایع رقیق می باشد برای پر کردن آن از دستگاه رقیق استفاده می کنند، مکانیزم این دستگاه عموما مکانیزم ثقلی یا سیلندر پیستونی می باشد.

مکانیزم دستگاه پرکن دوغ

همانطور که گفته شد در دستگاه های پرکن مایعات، مکانیزم پرکردم به 3 روش پرکن پمپی، پرکن سیلندر پیستونی و ثقلی انجام می شود که البته روش پرکردن پمپی مناسب دوغ نمی باشد، قابل ذکر است که روش پرکردن ثقلی نیز با توجه به اینکه هزینه کمتری دارد بسیار رایج است و از این روش در پرکردن دوغ استفاده می کنند. در این روش تنها با وزن خود ماده کار پرکردن انجام می شود. تعیین حجم در پرکن دوغ با سیستم زمان انجام خواهد شد، به اینصورت که فشاری معین، عملیات تزریق انجام می شود و در مدت زمان تعیین شده نیز قطع می گردد تا بطری کامل پرشود. در نوع اتوماتیک این نوع پرکن، عملیات قرارگیری بطری ها زیر نازل ها و پرکردن، درب بندی و سیل درب خودکار توسط ماشین انجام می گیرد. در مخزن های دستگاه هایی که برای پرکردن دوغ استفاده می شود معمولا از یک میکسر برای جلوگیری از ته نشین شدن مواد تشکیل دهنده دوغ استفاده می شود. برای تعیین سطح مواد در داخل مخزن ها از سنسورهای مخصوص و یا از شناور استفاده می گردد تا با کاهش مخزن فشار تزریق کم نشود و سریع مایع جدید از مخزن اصلی به داخل مخزن تزریق شود.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین17

آیا این سوال ذهن شما را درگیر نمی کند که نوشیدنی ها چگونه در ظروف پلاستیکی یا فلزی و شیشه ای قرار می گیرند؟ در جواب این سوال باید گفت که دستگاه پرکن مایعات وظیفه پرکردن مایعات مختلفی را بر عهده دارد. اما بنظر شما یک دستگاه پرکن مایعات می توان هر مایعی را بسته بندی کرد؟

جواب این سوال خیر است. برای بسته بندی هر نوع مایعی با توجه به ماهیت آن، باید دستگاه مناسبی را استفاده کرد. مثلا برای پرکردن دوغ های بطری باید از دستگاه پرکن مخصوص دوغ استفاده کرد.

دستگاه‌های پرکن مایعات در دو نوع تولید می‌شوند:

  1. دستگاه پرکن رقیق:

این دستگاه برای بسته بندی مایعاتی که گرانروی آن ها کم است استفاده می شود. مایعاتی مانند آب معدنی، دوغ، روغن زیتون و آب میوه ها.

  1. دستگاه پرکن غلیظ:

از این دستگاه برای بسته بندی انواع مربا، عسل و… که گرانروی آن ها زیاد است و به اصطلاح غلیظ می باشند استفاده می شود.

 

دستگاه پرکن مایعات پمپی چه کیفیتی دارند؟

  • این دستگاه هم می تواند تمام استیل باشد و یا فقط قسمت هایی که با محصول در تماس هستند می تواند استیل باشد، بدنه این دستگاه از می تواند از جنس آهن با پوشش رنگ  الکترواستاتیک باشد. در حالت کلی تمام نازل ها و مخازن دستگاه نیز از جنس استیل 304 یا 316 به سفارش مشتری و نوع محصول سفارشی خواهد بود.
  • اگر دستگاه پرکن مایعات پمپی از برند دلتا می باشد که جهت تنظیم و کنترل عملکرد دستگاه به کار می رود.
  • اگر دستگاه نیمه اتوماتیک باشد توسط پدال کار می کند و نیاز است برای عملکرد دستگاه یک کمپرسور مناسب با دستگاه تهیه گردد.
  • این دستگاه برای موادهای کاملا رقیق یا غلیظ بسیار مناسب می باشد.
  • اگر شما بدنبال دقت و سرعت بالایی هستید بهتر است که دستگاه مایعات پمپی سروموتور را تهیه کنید نه پمپی ساده
  • پمپ به کار رفته در این دستگاه ها واردات چینی می باشد و کیفیت درجه 1 چینی را دارند.

عملکرد دستگاه پرکن پمپی

عملکرد این دستگاه به روش های اتوماتیک و یا نیمه اتومایتک انجام می شود و این موضوع فارغ از نوع مکانیزم دستگاه می باشد. دستگاه پرکن پمپی از این قاعده جدا نیست.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین63

دستگاه پرکن مایعات پمپی  اتوماتیک بر اساس زمان کار می کنند، به این صورت که ظرفیت های مختلف 450 سی سی تا 20 لیتر را با استفاده از تعریف کردن زمان در سیستم یکپارچه دستگاه پمپی می توان بسته بندی کرد. به طور مثال اگر دستگاه در طول ۵ ثانیه ۵۰۰ سی سی از مواد شما را در بطری تزریق کند. و هر چه زمان تزریق را بالاتر ببرید، این دستگاه می تواند ظرفیتی بیشتر از ۵۰۰ سی سی را تزریق کند. به همین جهت از دستگاه پرکن پمپی، برای پر کردن چندین محصول مختلف با یک دستگاه، می توان در پر کردن محصولات در ظروف و بطری های مختلف با ظرفیت های متفاوت نیز استفاده کرد.

دستگاه پرکن پمپی حجمی با قابلیت رفت و برگشتی

این دستگاه تمام اتومات و تمام استیل از جنس استنلس 304 می باشد. نازل های ای دستگاه قابلیت رفت و برگشتی را دارند. قابلیت رفت و برگشتی به این معنا می باشد که این دستگاه توسط نازل های رفت و برگشتی خود می تواند مایع را درون ظرف های مورد نظر پر کنند و کف و اضافات را برگردانند، همچنین این دستگاه می تواند تا 1 کیلوگرم مایع را پر نمایند. دستگاه به علت اینکه حجمی می باشد و دقت پر کنی آن از دستگاه گرمی پایین تر است؛ از این رو قیمت مناسب تری را دارد و این امر تنها تفاوت بین این دو دستگاه می باشد و در بقیه موارد مشابه هم هستند.

دستگاه پرکن مایعات دربند تمام اتومات

این دستگاه تمام اتومات دارای 3 متر نقاله است. هر هد در این دستگاه به طور جداگانه قابل تنظیم می باشد و هر کدام از این هدها دارای 1 موتور گیربکس و جک پنوماتیک مستقیم مجزا و کلاج می باشد. میزان سفت شدن درب های بطری در این دستگاه قابل تنظیم است و همچنین قابلیت تنظیم برای درب های مختلف با انواع سایزها دارد.

 

دستگاه پرکن مایعات پمپی تمام اتومات

اگر شما به دنبال یک دستگاه پرکن مایعات غلیظ یا رقیق پمپی هستید و همچنین مقدار وزن و گرم مایعات پرشده در بطری ها برای شما بسیار اهمیت بالایی دارد که همه ظروف ها وزن یکسانی داشته باشند، دستگاه پرکن پمپی گرمی وزنی را بهتر است انتخاب کنید، این دستگاه 8 نازله یا 6 نازله در بازار عرضه می شود؛ البته قابل ذکر است که تعداد نازل های دستگاه متناسب با نیاز شما و سطح تولید روزانه شما قابل افزایش یا کاهش می باشد.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین58

دستگاه مایعات پمپی گرمی وزنی اگر دارای سیستم پرکن دقیقی باشد می تواند تا 4 کیلوگرم را پر کند. این دستگاه دارای 1 عدد پمپ 2 اینچ می باشد که توسط اینورتر کنترل خواهد شد، همچنین دارای 2 موتور می باشد. این دستگاه قابل تنظیم برای پر کردن مواد از 500 الی 4000 سی سی است. اسکلت دستگاه از استیل استنلس نگیر مرغوب و ضدرنگ 304 با روکش ورق استیل 304 می باشد، همچنین کاور اطراف دستگاه نیز تمام استیل است. تمام تنظیمات این دستگاه ها به جز ارتفاع بطری ها و فاصله نازل ها از روی صفحه نمایشگر دستگاه قابل تنظیم توسط plc و لمسی می باشد و دارای کنترلر وزن است.

دستگاه پرکن پمپی گرمی

دستگاه پر کن مایعات پمپی گرمی دقت بسیار بالایی دارد. برق مصرفی این دستگاه تک فاز 220 ولت است و جنس تابلو از استنلس استیل 304 نگیر، ضدزنگ خورده نمی شود و کاملا متناسب با قوانین سازمان غذا و دارو است. این دستگاه دارای نوار نقاله 4 متری است که جنس آن استیل می باشد. نازل های این دستگاه دارای سیستم از ته پر کن(از ته آب بندی) هستند که این امر منجر به جلوگیری از کف کردن مواد دورن بطری ها می شود.  سرعت این دستگاه توسط موتور و اینورتر قابل تنظیم می باشد. نازل های این دستگاه متناسب با خواسته مشتری طراحی و ساخته می شود، قابل ذکر است که اگر بدنبال تهیه دستگاه دربند در کنار دستگاه پرکن خود می باشید، نیاز است که در صورت تهیه پرکن مایعات 8 نازله، دستگاه دربند اتومات 4 هد را تهیه نمایید و اگر دستگاه شما 6 نازله تمام اتومات می باشد، نیاز است که دستگاه دربند 3 هد اتومات را استفاده نمایید که کاملا متناسب با سرعت تولید پرکن مایعات پمپی شما خواهد بود.

 

مشخصات فنی دستگاه پرکن مایعات گازدار

مشخصات فنی دستگاه پرکن مایعات گازدار بسته به نوع دستگاه و کاربرد آن ممکن است متفاوت باشد. اما در کل برخی از مشخصات فنی مهم این دستگاه‌ها عبارتند از:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین96

1- ظرفیت پرکن: ظرفیت پرکن دستگاه‌های پرکن مایعات گازدار ممکن است در بازه‌های مختلفی مانند ۵ تا ۲۰۰ لیتر باشد.

2- فشار پمپ: فشار پمپ در دستگاه مایعات گازدار معمولاً در بازه ۰ تا ۶۰ بار قابل تنظیم است.

3- دقت سنجش: دستگاه مایعات گازدار برای سنجش میزان مایعات گازدار دارای دقت بالایی می‌باشد که ممکن است به صورت دیجیتال باشد.

4- نوع مایعات گازدار: دستگاه مایعات گازدار ممکن است برای پر کردن انواع مختلفی از مایعات گازدار مانند بنزین، گازوئیل، الکل، روغن و… طراحی شده باشد.

5- نوع پمپ: دستگاه مایعات گازدار ممکن است با پمپ‌های خودکار یا پمپ‌های دستی عرضه شود.

6- مصرف انرژی: مصرف انرژی دستگاه مایعات گازدار ممکن است در بازه ۲۲۰ ولت تا ۴۴۰ ولت باشد.

7- وزن دستگاه: وزن دستگاه پرکن گازدار ممکن است در بازه‌های مختلفی مانند ۲۵ تا ۱۵۰ کیلوگرم باشد.

8- ابعاد دستگاه: ابعاد دستگاه مایعات گازدار ممکن است در بازه‌های مختلفی مانند ۶۰ تا ۲۵۰ سانتی‌متر باشد.

9- مواد ساخت: دستگاه مایعات گازدار ممکن است از موادی مانند استیل، آلومینیوم، پلاستیک و… ساخته شده باشد.

10- موجودیت سیستم کنترل: برخی دستگاه‌های مایعات گازدار دارای سیستم‌های کنترل هوشمند هستند که قابلیت کنترل پارامترهای مختلف دستگاه مانند فشار، دما و حجم را فراهم می‌کنند.

آیا دستگاه مایعات گازدار دارای گارانتی است؟

بله، بیشتر دستگاه‌های پرکن مایعات گازدار دارای گارانتی هستند. با توجه به نوع دستگاه و شرکت سازنده، گارانتی ممکن است در بازه زمانی و شرایط مختلفی اعمال شود. برخی شرکت‌ها گارانتی دستگاه‌های پرکن مایعات گازدار را برای مدت یک سال تا دو سال اعلام می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر ممکن است برای مدت بیشتری گارانتی ارائه دهند. گارانتی برای دستگاه‌های پرکن مایعات گازدار ممکن است شامل تعمیرات رایگان، تعویض قطعات، خدمات پس از فروش و غیره باشد. اما برای استفاده از گارانتی، باید شرایط و مشروطیت‌های خاصی رعایت شود، مانند عدم تغییر در سخت افزار دستگاه، استفاده صحیح از دستگاه و غیره. قبل از خرید دستگاه پرکن مایعات گازدار، بهتر است شرایط گارانتی را با دقت مطالعه کنید و از شرکت سازنده یا فروشنده سوال کنید تا در صورت نیاز به خدمات پس از فروش یا تعمیرات، بهترین خدمات را دریافت کنید.

 

کاربرد دستگاه پرکن مایعات گازدار

دستگاه پرکن مایعات گازدار برای پر کردن انواع مایعات گازدار مانند بنزین، گازوئیل، الکل، روغن و… استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها در بسیاری از صنایع و بخش‌های مختلف کاربرد دارند، مانند:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین6

  • صنعت پالایش نفت: در این صنعت، دستگاه پرکن گازدار برای پر کردن مایعات گازدار مانند بنزین، گازوئیل و… استفاده می‌شود.
  • صنعت خودروسازی: در این صنعت، دستگاه پرکن گازدار برای پر کردن مایعات گازدار مانند بنزین، روغن و سایر مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنعت هواپیماسازی: در این صنعت، دستگاه پرکن گازدار برای پر کردن سوخت هواپیماها و دیگر مایعات گازدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنعت کشاورزی: در این صنعت، دستگاه پرکن گازدار برای پر کردن مایعات گازدار مانند کودهای مایع و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنعت نفت و گاز: در این صنعت، دستگاه مایعات گازدار برای پر کردن مایعات گازدار مانند گازوئیل، بنزین و سایر مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • خدمات فنی و مهندسی: در این بخش، دستگاه پرکن گازدار برای پر کردن مایعات گازدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کارگاه‌های خودروسازی و تعمیرات: در این کارگاه‌ها، دستگاه مایعات گازدار برای پر کردن مایعات گازدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پایانه‌های حمل و نقل: در پایانه‌های حمل و نقل، دستگاه پرکن مایعات گازدار برای پر کردن سوخت و سایر مایعات گازدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، دستگاه پرکن مایعات گازدار در صنایع مختلفی که نیاز به پر کردن مایعات گازدار دارند، استفاده می‌شود.

انواع دستگاه مایعات گازدار

دستگاه های مایعات گازدار می‌توانند به صورت متنوعی طراحی و ساخته شوند. در زیر به برخی از انواع دستگاه های پرکن مایعات گازدار اشاره می‌کنیم:

  1. دستگاه مایعات گازدار دستی: این دستگاه‌ها به صورت دستی عمل می‌کنند و برای پر کردن مایعات گازدار در محل‌های کوچک و دسترسی سخت استفاده می‌شوند.
  2. دستگاه مایعات گازدار اتوماتیک: این دستگاه‌ها دارای سیستم‌های اتوماتیک برای پر کردن مایعات گازدار هستند و به صورت خودکار عمل می‌کنند.
  3. دستگاه مایعات گازدار ثابت: این دستگاه‌ها به صورت ثابت در مکان‌های مشخصی نصب می‌شوند و برای پر کردن مایعات گازدار در محیط‌های صنعتی و پالایشگاه‌ها استفاده می‌شوند.
  4. دستگاه مایعات گازدار پیشرفته: این دستگاه‌ها دارای تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای هستند و می‌توانند با دقت بالا و در شرایط مختلفی از جمله فشار بالا و درجه حرارت بالا، مایعات گازدار را پر کنند.
  5. دستگاه مایعات گازدار با تزریق فوق حجم: این دستگاه‌ها دارای سیستم تزریق فوق حجم هستند و می‌توانند با تزریق دقیق و بهینه مایعات گازدار را پر کنند.
  6. دستگاه مایعات گازدار با تزریق فوق فشار: این دستگاه‌ها دارای سیستم تزریق فوق فشار هستند و می‌توانند در شرایطی که فشار مایعات گازدار بالاست، آنها را با دقت و سرعت بالا پر کنند.

همچنین، دستگاه‌های پرکن مایعات گازدار بر اساس نوع مایعاتی که پر می‌کنند، ممکن است متفاوت باشند. به عنوان مثال، دستگاه‌های پرکن مایعات گازدار برای پر کردن گازوئیل، بنزین، الکل و … ممکن است متفاوت باشند.

 

دستگاه پرکن مایعات گازدار

دستگاه پرکن مایعات گازدار یکی از دستگاه‌هایی است که برای پر کردن مایعات گازدار مانند گازوئیل، بنزین، الکل و … استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها عمدتاً در صنایع نفت، گاز، پالایشگاهی، خودروسازی و صنایع مرتبط با آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه مایعات گازدار شامل یک مخزن مایعات، یک پمپ، یک سیستم تزریق گاز به مایعات و یک سیستم کنترل و نمایشگر می‌باشد. این دستگاه‌ها قادرند مایعات گازدار را با دقت و سرعت بالا پر کنند و با استفاده از تکنولوژی‌های مختلفی مانند سیستم های تزریق گاز، می توانند آنها را در شرایط مختلفی از جمله فشار بالا و درجه حرارت بالا پر کنند.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین69

به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی، این دستگاه‌ها برای پر کردن بنزین و گازوئیل در ماشین‌آلات و خودروها استفاده می‌شوند. همچنین در صنایع نفت و گاز، این دستگاه‌ها برای پر کردن مایعاتی مانند گازوئیل، بنزین و الکل در محیط‌هایی با فشار و درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه مایعات گازدار باعث افزایش سرعت و دقت در پر کردن مایعات گازدار می‌شود و به عنوان یک ابزار مهم در صنایع مختلف، کاربرد دارد.

 

مزایا و معایب دستگاه پرکن  4 نازله

مزایای دستگاه مایعات 4 نازله:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین25

  • سرعت بالا: دستگاه مایعات 4 نازله با سرعت بالا طراحی شده است و به کاربر اجازه می‌دهد تا به طور سریع و دقیق مایعات را در ظروف مختلف پر کند.
  • دقت بالا: دستگاه مایعات 4 نازله دارای سیستم کنترل الکترونیکی است که به کاربر اجازه می‌دهد میزان مایعات پرشده در هر شیشه را به دقت کنترل کند و از ایجاد هرگونه آلودگی یا اضافه کردن مایعات بیش از حد به ظروف جلوگیری کند.
  • قابلیت تنظیم سرعت پمپ و حجم پرکردن: دستگاه مایعات 4 نازله دارای قابلیت تنظیم سرعت پمپ و حجم پر کردن مایعات است که به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان جریان و حجم مایعات را به دلخواه تنظیم کند.
  • کاربری آسان: دستگاه مایعات 4 نازله به صورتی طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی از آن استفاده کنند و فرآیند پر کردن مایعات را با سادگی و سرعت بالا انجام دهند.
  • قابلیت استفاده در صنایعات مختلف: دستگاه مایعات 4 نازله به دلیل قابلیت پر کردن انواع مایعات مختلف، در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع شیمیایی و … قابل استفاده است.

معایب دستگاه مایعات 4 نازله:

  • قیمت بالا: دستگاه مایعات 4 نازله به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، به قیمت بالایی عرضه می‌شود که ممکن است برای برخی کاربران نامناسب باشد.
  • نیاز به تعمیرات و نگهداری: دستگاه مایعات 4 نازله برای تعدادی قطعات و سیستم‌های متحرک دارد که نیاز به تعمیرات و نگهداری دارد تا به طور صحیح کار کند و عمر مفید طولانی داشته باشد.
  • محدودیت در پرکردن: دستگاه مایعات 4 نازله به دلیل تعداد محدودی از نازل‌ها، تنها قادر به پر کردن چهار شیشه یا ظرف به طور همزمان است و در صورت نیاز به پر کردن بیشتر، نیاز به تکرار عملیات پر کردن دارد.
  • محدودیت در نوع مایعات: دستگاه مایعات 4 نازله به دلیل طراحی خاص خود، تنها قادر به پرکردنمایعات با خصوصیات خاصی مانند ویسکوزیته، دما و فشار خاص است و نمی‌تواند به طور موثری برای پر کردن برخی مایعات مانند مایعات خمیری یا مایعات با میکروسکوپی بسیار بالا استفاده شود.

در کل، دستگاه پرکن مایعات 4 نازله با ویژگی‌های بالا، یک دستگاه کارآمد و مفید در صنایع مختلف است. با این حال، برای استفاده بهینه از این دستگاه، نیاز به توجه به معایب آن نیز وجود دارد.

 

ویژگی دستگاه پرکن مایعات 4 نازله

دستگاه پرکن مایعات 4 نازله دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را به یک دستگاه کارآمد و کاربردی در صنایع مختلف تبدیل کرده است. برخی از ویژگی‌های این دستگاه به شرح زیر است:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین65

۱. پرکردن خودکار: دستگاه مایعات 4 نازله برای پر کردن مایعات به صورت خودکار طراحی شده است و به وسیله یک پمپ، مایعات را به نازل‌ها منتقل می‌کند.

۲. چهار نازل: این دستگاه از چهار نازل برای پر کردن چهار شیشه یا ظرف به طور همزمان استفاده می‌کند.

۳.تنظیم سرعت پمپ: دستگاه مایعات 4 نازله دارای قابلیت تنظیم سرعت پمپ است که به کاربر اجازه می‌دهد تا میزان جریان مایعات را به دلخواه تنظیم کند.

۴. حجم پرکردن: این دستگاه قابلیت تنظیم حجم پر کردن مایعات را داراست. با استفاده از این قابلیت، کاربر می‌تواند حجم پر شده در هر شیشه یا ظرف را به دلخواه تنظیم کند.

  1. کنترل الکترونیکی: دستگاه مایعات 4 نازله دارای سیستم کنترل الکترونیکی است که به کاربر اجازه می‌دهد میزان مایعات پرشده در هر شیشه را به دقت کنترل کند و از ایجاد هرگونه آلودگی یا اضافه کردن مایعات بیش از حد به ظروف جلوگیری کند.

۶. ساختار قابل تعویض: دستگاه مایعات 4 نازله دارای ساختار قابل تعویض است که به کاربر اجازه می‌دهد نازل‌ها و سایر قطعات را به راحتی جدا کرده و تعویض کند.

۷. قابلیت پر کردن انواع مایعات: این دستگاه می‌تواند به طور موثری انواع مایعاتی از جمله آب، نوشابه، شربت، روغن، سس، کچاپ، شامپو و … را پر کند.

۸. سرعت بالا: دستگاه مایعات 4 نازله با سرعت بالا طراحی شده است و قادر است به طور سریع و دقیق مایعات را در ظروف مختلف پر کند. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با سرعت بالا مایعات را پر کند و زمان بیشتری را برای فرآیند پر کردن صرف نکند.

۹. کاربری آسان: دستگاه مایعات 4 نازله به صورتی طراحی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی از آن استفاده کنند و فرآیند پر کردن مایعات را با سادگی و سرعت بالا انجام دهند.

۱۰. قابلیت استفاده در صنایعات مختلف: دستگاه مایعات 4 نازله به دلیل قابلیت پر کردن انواع مایعات مختلف، در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع شیمیایی و … قابل استفاده است.

در کل، ویژگی‌های بالا، دستگاه پرکن مایعات 4 نازله را به یک دستگاه کارآمد، سریع و دقیق تبدیل کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی و با سرعت بالا مایعات را در ظروف مختلف پر کنند.

 

دستگاه پرکن مایعات 4 نازله

دستگاه پرکن مایعات 4 نازله یک دستگاه خودکار است که برای پر کردن مایعات به ظروف و شیشه ها استفاده می‌شود. این دستگاه از چهار نازل برای پر کردن چهار شیشه یا ظرف به طور همزمان استفاده می‌کند. این دستگاه برای پر کردن انواع مایعاتی از جمله آب، نوشابه، شربت، روغن، سس، کچاپ، شامپو و … استفاده می‌شود. این دستگاه دارای یک مخزن مایعات است که مایعات در آن قرار می‌گیرند و به وسیله یک پمپ به نازل‌ها منتقل می‌شوند. دستگاه مایعات 4نازله برای پر کردن مایعات به صورت خودکار و با سرعت بالا طراحی شده است و با استفاده از آن می‌توان به طور سریع و دقیق مایعات را در ظروف مختلف پر کرد.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین36

علاوه بر این، دستگاه مایعات 4 نازله دارای قابلیت تنظیم سرعت پمپ و حجم پر کردن مایعات است. همچنین، این دستگاه با استفاده از سیستم حسگرهای الکترونیکی، میزان مایعات را به طور دقیق کنترل می‌کند و از ایجاد هرگونه آلودگی یا اضافه کردن مایعات بیش از حد به ظروف جلوگیری می‌کند. با توجه به ویژگی‌های بالا، دستگاه مایعات 4 نازله به عنوان یک دستگاه کارآمد و کاربردی در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع آرایشی و بهداشتی و … استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان به طور سریع و با دقت بالا مایعات را در ظروف مختلف پر کرد و به مشتریان با کیفیتی عالی ارائه داد.

 

چه عواملی  در انتخاب دستگاه پرکن مایعات موثر است؟

منظور انتخاب دستگاه پرکن مایعات مناسب برای برنامه خاص خود، عوامل زیر باید مورد بررسی قرار بگیرند:

خط تولید شوینده رضا ماشین16

نوع مایعات: نوع مایعاتی که قرار است پر شود باید با دستگاه پرکن مایعات سازگار باشد. برخی دستگاه های پرکن مایعات مانند دستگاه های ممتد، برای پر کردن مایعات غلیظ و دارای ذرات جامد مناسب هستند، در حالی که دستگاه های پرکن مایعات وزنی برای پر کردن مایعاتی با ویسکوزیته بالا و تراکم پایین بهترین گزینه هستند.

  • سرعت تولید: برای برنامه های با حجم تولید بالا، دستگاه مایعات با سرعت بالا نیاز است تا بتواند با نرخ تولید مطابقت کند.
  • حجم پر شده: دستگاه مایعات باید بتواند حجم مایع را با دقت بالا پر کند. برای برنامه هایی که نیاز به حجم پر شده دقیق دارند، دستگاه های پرکن مایعات وزنی بهترین گزینه است.
  • امکانات دستگاه: برای برنامه هایی که به تنظیمات دقیق و سفارشی پرکن مایعات نیاز دارند، دستگاه هایی با امکانات قابل تنظیم و قابل برنامه ریزی مانند دستگاه های پرکن مایعات با کنترلر PLC مناسب هستند.
  • قیمت: قیمت دستگاه مایعات نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب آن است. برای برنامه های با حجم تولید کم، دستگاه های پایین قیمت می توانند گزینه مناسبی باشند، در حالی که برای برنامه های با حجم تولید بالا، دستگاه های با کیفیت و قابل اعتماد با قیمت مناسب باید انتخاب شوند.

به طور کلی، در انتخاب پرکن مایعات، باید نیازهای خود را در نظر گرفته و با توجه به نوع مایعات، حجم تولید، دقت پر کردن و قیمت، گزینه مناسب را انتخاب کرد.

آیا دستگاه پرکن مایعات وزنی به کاهش خطاهای دستی کمک می‌کند؟

بله، دستگاه مایعات وزنی به کاهش خطاهای دستی کمک می کند. در پرکردن مایعات به صورت دستی، احتمال ورود هوا به داخل بطری و یا میزان مایع بیشتر یا کمتر از حد مورد نظر، بسیار بالاست. اما با استفاده از دستگاه پرکن مایعات وزنی، می توان مایعات را به صورت دقیق و با کیفیت بالا پر کرد. این دستگاه با استفاده از سیستم وزن‌گیری، امکان تنظیم دقیق مقدار مایع در هر بطری را فراهم می کند و خطاهای مربوط به پرکردن دستی را به حداقل می رساند. همچنین، با کاهش خطاهای دستی، به کاهش هزینه و زمان تولید نیز کمک می کند. بنابراین، استفاده از دستگاه پرکن مایعات وزنی به عنوان یک دستگاه خودکار و دقیق، به بهبود کیفیت محصول، کاهش خطاهای دستی و کاهش هزینه و زمان تولید کمک می کند.

 

دستگاه پرکن مایعات وزنی

دستگاه پرکن مایعات وزنی (Weighing liquid filling machine) یک دستگاه خودکار است که برای پر کردن مایعات به صورت دقیق و با وزن‌گیری استفاده می شود. این دستگاه به طور گسترده در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنایع شیمیایی و صنایع نفت و گاز استفاده می شود. عملکرد این دستگاه به شرح زیر است:

تهیه مایع: مایعاتی مانند روغن، شامپو، صابون مایع و غیره در یک مخزن قرار می گیرند.

موقعیت یابی بطری: بطری ها به صورت خودکار در موقعیت قرار می گیرند. برای این کار، از سیستم های خودکار نظیر نوار نقاله و یا دستگاه های رباتیک استفاده می شود.

پر کردن مایع: بعد از اینکه بطری ها در موقعیت قرار گرفتند، با استفاده از پمپ، مایع به بطری ها پر می شود. این دستگاه با استفاده از سیستم وزن‌گیری، می تواند مقدار دقیق مایع را در هر بطری تنظیم کند.

دستگاه پر کن مایعات رضا ماشین222

بسته بندی: بعد از پر شدن بطری ها، در سیستم بسته بندی قرار می گیرند و در نهایت بسته بندی شده و آماده عرضه به بازار می شوند.

با استفاده از دستگاه پرکن وزنی، می توان مایعات را به صورت دقیق و با کیفیت بالا پر کرد. این دستگاه با استفاده از سیستم وزن‌گیری، امکان تنظیم دقیق مقدار مایع در هر بطری را فراهم می کند. همچنین، با کاهش خطاهای دستی، به کاهش هزینه و زمان تولید نیز کمک می کند.

چگونه می توان دستگاه را به صورت دوره‌ای بررسی و نگهداری کرد؟

برای نگهداری و بررسی دوره‌ای دستگاه پر کن مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بررسی قطعات: بررسی قطعات دستگاه مانند لوله ها، شیر ولو ها، پمپ و سایر قطعات، می تواند به شناسایی مشکلات احتمالی کمک کند. در صورت وجود خرابی یا نیاز به تعمیر، قطعه مورد نیاز باید تعویض شود.
  • پاکسازی قسمت های دستگاه: برای جلوگیری از ایجاد رسوبات و کثیفی، قسمت های دستگاه باید به صورت دوره‌ای پاکسازی شوند. برای پاکسازی از محلول های شیمیایی مناسب استفاده کنید.
  • تنظیمات دستگاه: بررسی تنظیمات دستگاه مانند تنظیمات جریان، تنظیمات حجم و بررسی دقت دستگاه، می تواند به بهبود عملکرد دستگاه کمک کند. در صورت نیاز، تنظیمات دستگاه باید تغییر داده شوند.
  • تعویض فیلتر: تعویض فیلتر دستگاه به صورت دوره‌ای می تواند به بهبود عملکرد دستگاه کمک کند. فیلتر ها باید به صورت منظم تعویض شوند تا از داشتن فیلتر کثیف جلوگیری شود.
  • آزمایش عملکرد: برای اطمینان از عملکرد بهینه دستگاه، می توانید با استفاده از مایع آزمایشی، عملکرد دستگاه را بررسی کنید.

به طور کلی، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای دستگاه پر کن مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک به بهبود عملکرد و پایداری دستگاه کمک می کند. باید به یاد داشت که هر چه پیشگیری و نگهداری منظمتر باشد، احتمال وقوع مشکلات کمتر خواهد بود.

 

عملکرد دستگاه مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک یک دستگاه کاربردی است که برای پر کردن مایعات غلیظ مانند روغن موتور، گیربکس، مایع ترمز و غیره استفاده می شود. این دستگاه دارای عملکردی ساده ولی کارآمد است که به شرح زیر است:

دستگاه پر کن مایعات رضا ماشین36

  • پمپاژ مایع: این دستگاه با استفاده از پمپ، مایعات را از مخزن خود جذب می کند و به سیستم انتقال مایعات متصل می شود.
  • کنترل جریان مایع: دستگاه با استفاده از یک شیر ولو، جریان مایع را کنترل می کند و به محض بررسی سطح مایع، کار خود را متوقف می کند.
  • شمارش حجم مایع: دستگاه با استفاده از یک شمارشگر حجم، میزان مایع پر شده را نشان می دهد و می تواند به طور خودکار توقف کند.
  • عدم نفوذ مایع: دستگاه با استفاده از یک درپوش خاص مانع از نفوذ مایع به سایر قسمت های دستگاه می شود.
  • قابل حمل: دستگاه مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک به دلیل وزن کم، سایز کوچک و دوچرخه ای بودن، به راحتی قابل حمل می باشد و می تواند به راحتی انتقال داده شود.

به طور کلی، دستگاه پرکن مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک، با کنترل دقیق جریان مایع و شمارش حجم آن، به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی و با دقت بالا، مایعات غلیظ را به داخل خودرو پر کند.

آیا این دستگاه برای استفاده در محیط های صنعتی مناسب است؟

دستگاه پر کن مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک برای استفاده در محیط های صنعتی نیز مناسب است، اما باید در نظر داشت که باید از دستگاه هایی با کیفیت بالا و مقاوم ساخته شده باشد که بتوانند با شرایط سخت صنعتی مانند ارتعاشات، گرد و غبار و حرارت بالا سازگار باشند. علاوه بر این، باید دستگاه را در محل مناسبی نصب کرد که بتواند به راحتی قابل دسترسی و استفاده باشد. همچنین، باید دستگاه را به صورت دوره‌ای بررسی و نگهداری کرد تا از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل شود.

به طور کلی، دستگاه مایعات غلیظ نیمه اتوماتیک در محیط های صنعتی نیز می تواند به راحتی استفاده شود، اما باید از دستگاه های با کیفیت و مقاوم استفاده کرد و نگهداری و تعمیرات منظم را بر روی آن انجام داد.

 

تولید دستگاه پرکن مایعات

تولید دستگاه پرکن مایعات یک فرایند پیچیده و چالش‌برانگیز است که نیازمند دانش فنی، تخصص و تجربه در زمینه مهندسی مکانیکی، الکترونیک، کنترل، برنامه‌ریزی و ساخت قطعات مکانیکی و الکترونیکی است. این دستگاه‌ها باید با دقت بالا، سرعت مناسب، قابلیت تنظیم حجم و تطبیق با انواع مایعات و بطری‌ها و ظروف، و همچنین امکانات ایمنی و قابلیت حمل و نقل آسان طراحی و ساخته شوند.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین14

برای تولید دستگاه پرکن ، ابتدا باید طراحی و نقشه‌برداری کامل از دستگاه به همراه تعیین مشخصات فنی و قطعات مورد نیاز صورت گیرد. سپس، قطعات مکانیکی و الکترونیکی به ترتیب طرح و تعیین شده ساخته شده و به همراه موتورها، پمپ‌ها، سیستم‌های کنترل و سایر قطعات به یکدیگر متصل می‌شوند. در این فرایند، برای ساخت قطعات مکانیکی از ماشین‌آلات CNC، فرز، تراش، برش لیزری و … استفاده می‌شود و برای ساخت قطعات الکترونیکی، از قطعات الکترونیکی آماده و ماژول‌های الکترونیکی استفاده می‌شود.

بعد از ساخت دستگاه، باید آن را تست و بررسی کرده و اطمینان حاصل کرد که قابلیت عملکرد صحیح و سازگاری با انواع مایعات و بطری‌ها را دارد. در نهایت، دستگاه حمل و نقل شده و در محل مورد استفاده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

تولید دستگاه پرکن مایعات یک فرایند زمان‌بر و پر هزینه است، اما با توجه به نیاز روزافزون صنایع مختلف به این دستگاه‌ها، کسب و کارهایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانند بسیار موفق باشند.

 

برخی کاربردهای دستگاه مایعات

دستگاه پرکن مایعات به دلیل دقت بالا در پر کردن مایعات و توانایی تنظیم حجم مایعات، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در صنعت غذایی، این دستگاه برای پر کردن مایعاتی مانند روغن، سس، کچاپ، شیره، عسل و … استفاده می‌شود. در صنعت دارویی نیز به دلیل دقت بالا در پر کردن مواد، دستگاه مایعات برای پر کردن داروهای مایع نظیر شربت، قطره، اسپری و … استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای دستگاه مایعات می‌توان به صنایع آرایشی و بهداشتی اشاره کرد، که در این صنایع این دستگاه برای پر کردن موادی مانند شامپو، صابون مایع، لوسیون، عطر و … استفاده می‌شود. همچنین در صنعت شیمیایی، این دستگاه برای پر کردن مواد شیمیایی مانند اسید، باز، رنگ، رزین و … استفاده می‌شود.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین

دستگاه پرکن مایعات توانایی پر کردن مایعات با حجم‌های مختلف را دارد و می‌توان در آن تعداد بطری‌ها و حجم مایعات مورد نظر را تنظیم کرد. همچنین این دستگاه با سرعت بالا و با دقت بالا کار می‌کند و به این دلیل، در کارخانه‌ها و خطوط تولید انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه پرکن مایعات به دلیل کارایی و دقت بالایی که دارد، برای تولید کنندگان و سازندگان مایعات و مواد شیمیایی، بسیار حیاتی است و به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

دستگاه پرکن مایعات چگونه کار می کند؟

دستگاه پرکن مایعات یک دستگاه خودکار است که برای پر کردن محصولات مایع در ظروف مانند بطری، شیشه و قوطی استفاده می شود. عملیات دستگاه پرکن مایع شامل چندین مرحله است که معمولاً شامل موارد زیر است:

تغذیه کانتینر: ظروف از طریق تسمه نقاله یا وسایل دیگر وارد دستگاه می شوند. ظروف معمولاً توسط راهنماها یا گیره ها در جای خود نگه داشته می شوند تا اطمینان حاصل شود که در طول فرآیند پر کردن در موقعیت صحیح باقی می مانند.

  • تغذیه محصول: محصول مایع از مخزن ذخیره یا منبع دیگر به دستگاه وارد می شود. در برخی از ماشین‌ها، محصول به داخل سرهای پرکننده پمپ می‌شود، در حالی که در برخی دیگر از طریق نیروی جاذبه تغذیه می‌شود.
  • پر کردن: سرهای پرکننده دستگاه، محصول مایع را در ظروف پخش می کند. انواع مختلفی از سرهای پرکننده از جمله سرهای پرکننده پیستونی، ثقلی و وکیوم وجود دارد که عملکرد هر کدام متفاوت است.
  • تراز کردن: پس از تکمیل فرآیند پر کردن، مایع موجود در هر ظرف تراز می شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسب محصول داخل آن است. این کار معمولاً با استفاده از یک سیستم تراز انجام می شود که محصول اضافی را از ظرف خارج می کند.
  • درپوش ظروف: پس از پر شدن ظروف، به ایستگاه دربندی منتقل می شوند که در آن درپوش ها اعمال و سفت می شوند. این کار بسته به نوع دستگاه می تواند به صورت دستی یا خودکار انجام شود.
  • برچسب گذاری و بسته بندی: در نهایت ظروف پر شده و درپوش دار برچسب گذاری و برای حمل بسته بندی می شوند.

به طور کلی، دستگاه های پرکن مایعات با خودکار کردن فرآیند پر کردن محصولات مایع در ظروف کار می کنند. آنها در طیف گسترده ای از صنایع، از جمله مواد غذایی و نوشیدنی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، و مواد شیمیایی و غیره استفاده می شوند. نوع خاص دستگاه پرکن مایع مورد استفاده به محصولی که پر می شود و نیازهای خط تولید بستگی دارد.

 

دستگاه پرکن مایعات مواد شیمیایی

دستگاه پرکن مایعات، یک دستگاه اتوماتیک است که برای پر کردن مایعات و مواد شیمیایی در بطری‌ها، ظروف و شیشه‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه از موتورهای الکتریکی و سیستم‌های کنترل الکترونیکی برای پر کردن دقیق و تنظیم حجم مایعات استفاده می‌کند.

دستگاه پرکن شامل چند قسمت اصلی است که عبارتند از:

  1. مخزن مایع: در این قسمت، مایعات و مواد شیمیایی قرار می‌گیرند. این مخزن معمولاً با یک سیستم خنک‌کننده همراه است تا جلوی گرم شدن مایعات را بگیرد.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین36

  1. پمپ پرکن: این قسمت از دستگاه برای پمپاژ مایعات به بطری‌ها و ظروف استفاده می‌شود. پمپ پرکن معمولاً با سیستم‌های کنترل الکترونیکی همراه است تا تنظیم دقیق حجم مایعات امکان‌پذیر باشد.
  2. سیستم کنترل: این قسمت از دستگاه شامل تنظیمات مختلفی است که برای تنظیم حجم مایعات، سرعت پمپ پرکن، و تعیین مقدار مایعات در هر بطری استفاده می‌شود.
  3. قابل حمل بودن: برخی از دستگاه‌ پرکن مایعات، قابل حمل هستند و می‌توانند در محل‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

پرکن مایعات برای پر کردن انواع مایعات و مواد شیمیایی مثل آب، روغن، شامپو، صابون مایع، عطر، کرم و … کاربرد دارد و در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و… استفاده می‌شود.

 

کدام روش برای دستگاه پرکن مایعات مناسب می باشد؟

اگر شما قصد خرید دستگاه پرکن مایعات را دارید بهتر است که با سیستم سیلندر پیستونی آن را خریداری کنید، چون این دستگاه برای تمامی مایعات از جمله رقیق و غلیظ مناسب می باشد.

سیستم های پیستونی قدرت لازم برای پر کردن و جا به جایی مواد غلیظ و سرعت لازم را برای پر کردن مایعات رقیق را دارد. این سیستم با توجه به حجم سیلندرها عمل می کند و دقت بسیار بالایی دارد. امکان استفاده سیستم پمپی نیز وجود دارد. وجود پمپ در دستگاه پرکن قدرت لازم را ایجاد می کند و مایعات غلیظ که ویسکوزیته بالا دارند را به درون ظرف هدایت می کنند.

پرکن مایعات در ساختار رومیزی چگونه می باشد؟

یکی از مدل های دستگاه پرکن مایعات کوچک می توان به مدل رومیزی آن اشاره کرد. این ماشین تک نازله می باشد و فضای کمی را اشغال می کند. همچنین با درخواست شما میتوان دستگاه را روی هر میزی نصب کرد. کار کرد با این دستگاه بسیار راحت و ساده می باشد و همچنین می توانید سرعت مکش و تزریق آن را تنظیم کنید. از این دستگاه کوچک برای پر کردن انواع مایعات رقیق و غلیظ استفاده می شود.

 

ویژگی دستگاه مایعات کوچک

  • ابعاد کم و کوچک این دستگاه ها برای تولید های کوچک و خانگی بسیار مناسب می باشد.
  • هر چقدر که دستگاه شما کوچک باشد، هزینه کمتری برای آن می پردازید.
  • بعضی از این دستگاه ها نیازی به برق ندارند و به صورت دستی عمل می کنند، در صورت نیاز به برق فقط یک فاز نیاز خواهید داشت.
  • شما می توانید ارتفاع دستگاه را خودتان تنظیم کنید.
  • امکان نصب روی میز را دارد.
  • کار با این ماشین آلات صنعتی بسیار راحت می باشد.
  • سرعت و دقت بالا در عین سادگی
  • امکان پر کردن انواع مایع و مواد از جمله مایعات غلیظ و رقیق
  • مدل های مختلفی دستی، اتومات و نیمه اتومات را دارند.
  • می توانید دستگاه را با مخزن یا بدون مخزن راه اندازی کنید.
  • بدنه مناسبی و مقاومی در مقابل مواد های مختلفی دارد.

 

معرفی دستگاه پرکن مایعات کوچک

همانطور که قبلا اشاره کردیم دستگاه پرکن مایعات در مدل ها، مکانیزم  و ابعاد های متفاوتی ساخته می شوند. دستگاه مایعات کوچک یکی از انواع مدل های این ماشین آلات می باشد. این دستگاه به دلیل اینکه ابعاد کوچکی دارند می توانند در تولیدی های کوچک یا خانگی مورد استفاده قرار بگیرند. عملکرد پرکن مایعات کوچک مانند دیگر دستگاه های پرکن مایعات می باشد.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین65

این دستگاه را می توانید به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک سفارش دهید. دستگاه مایعات کوچک می تواند سیستم سیلندر پیستونی، پمپی و ثقلی داشته باشید. تنها تفاوتی که این دستگاه در ابعاد و سایز آن می باشد با اینحال مشتری ها امکان سفارش هر نوع دستگاه با توجه به خط تولیدی که دارند می توانند سفارش دهند. دستگاه مایعات کوچک در کارگاه های کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد دستگاه مایعات

دستگاه پرکن مایعات کوچک مانند دیگر دستگاه های مایع پرکن، قابلیت پر کردن انواع ظروف را دارند با این تفاوت که ابعاد کوچک این دستگاه روی خروجی آن تاثیر زیادی دارد و حجم تولیدی اش بسیار کم می شود. بیشتر برای پر کردن مایعات هایی مانند روغن، عرقیجات، گلاب، مواد شوینده، آب معدنی و… از این دستگاه استفاده می کنند.

شما با خرید این دستگاه حتی اگر کوچک باشد، سرعت خط تولید شما افزایش پیدا می کند البته به نوع دستگاه شما هم بستگی دارد. بعضی از دستگاه مایعات به صورت دستی عمل می کنند یعنی به یک نیروی انسانی برای پر کردن نیاز دارند؛ به همین دلیل سرعت دستگاه نیمه اتومات از دستی بیشتر می باشد. قیمت دستگاه پرکن مایعات کوچک به دلیل ابعادی که دارند کمتر از مدل های دیگر می باشد.

 

انواع دستگاه پرکن مایعات کوچک

دستگاه مایعات کوچک انواع مختلفی دارد که در ادامه شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد:

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین66

  1. دستگاه پرکن مایعات دستی

این دسته از ماشین آلات صنعتی برای کارگاه ها و مکان هایی که به برق دسترسی ندارند بسیار مناسب می باشد؛ به این دلیل که تمامی کارها باید توسط اپراطور و به شکل دستی انجام شود. قیمت دستگاه پرکن دستی نسبت به دیگر مدل های آن کمتر می باشد. این مدل پرکن مایعات برای پر کردن بطری های 200 سی سی تا 5 لیتری مناسب می باشد. حجم مایعات و ارتفاع آن ها را می توان تنظیم کرد.

  1. دستگاه پرکن مایعات کوچک روتاری

دستگاه های پرکن روتاری حجم بسیار کمتری نسبت به پرکن خطی دارند؛ به همین جهت  جز دستگاه های کوچک به شمار می رود. فضای مورد نیاز این دستگاه 1.5 متر در 1.5 است و عملکردی که دارند به تعداد نازل هایش بستگی دارد. دستگاه مایعات روتاری مجهز به مکانیسم درب گذاری می باشد و می تواند بین 250 سی سی تا 4 لیتر را پر کند. این دستگاه سرعت بسیار خوبی را دارد همچنین سیستم قطع خودکار نیز دارد. علاوه بر این موارد مجهز به سیستم چرخشی و درب گذاری می باشد. تمامی این قابلیت هایی که این دستگاه دارد باعث شده که جز پرفروش ترین مایع پرکن در کشور شود. قیمت این دستگاه مناسب می باشد و به شکل عمده نیز به فروش می رسد.

 

آشنایی با دستگاه پرکن مایعات کوچک

صنایع تولیدی مختلفی مانند ماشین آلات با پیشرفت علم و تکنولوژی پیشرفت های زیادی کرده اند و روند توسعه محصولات خود را ساده تر کرده اند. این ماشین آلات سرعت، دقت و بهداشت تولید را بالا می برند و کار را برای شما راحت تر می کنند. یکی از دستگاه های صنعتی که کاربرد فراوانی دارند دستگاه پرکن مایعات کوچک می باشد که در صنایع مختلفی مانند بهداشتی، شیمیایی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین 111

پرکن مایعات برای پر کردن انواع قوطی و ظروف در سایزها و ابعاد محتلفی ساخته می شوند. این ماشین آلات علاوه بر سرعتی که دارند، کار پر کردن را خیلی ساده و راحت انجام می دهند. وقتی شما از این دستگاه استفاده می کنید، حجم خط تولید شا افزایش پیدا می کند و میزان خطا بسیار کم می شود. دستگاه پرکن را در صنعت های مختلفی استفاده می کنند، برای مثال پرکردن انواع قوطی ها و ظروف های غذایی، انواع مواد شیمیایی مانند رنگ و روغن، مواد بهداشتی مانند شامپو و لوازم آرایشی توسط مایع پرکن ها پر می شوند. این دستگاه مکانیزم های متفاوتی برای کار خود دارند:

  • سیلندر پیستونی
  • پمپی
  • ثقلی

هر کدام از این دستگاه ها می تواند به صورت اتوماتیک، نیمه اتوماتیک یا دستی عمل کنند. عملکرد هر کدام از این دستگاه ها با یکدیگر متفاوت می باشد.

 

مشخصات دستگاه پر کن مایعات غلیظ

دستگاه پر کن مایعات رضا ماشین33

  • دستگاه پرکن مایعات دارای نوار نقاله 6 متری است و از سیستم سیلندر پیستون در این دستگاه استفاده می شود. بیشتر اجزایی که با مواد در تماس می باشند از جنس سیلندر تمام استیل 304 نگیر هستند.
  • مخزن دستگاه پرکن دارای کنترلر سطح می باشد.
  • سیستم باز و بسته شدن نازل ها پنوماتیک است.
  • تمامی جک های مورد استفاده در پرکن مایعات غلیظ از نوع ایرتک تایوان با کیفیت بسیار بالا می باشد.
  • در مدل نیمه اتوماتیک این دستگاه، به یک اپراتور نیاز می باشد.
  • در مدل اتوماتیک این دستگاه، به اپراتور نیازی نمی باشد. در این مدل از نوار نقاله استفاده می شود.
  • استفاده از چرخ برای دستگاه پرکن مایعات غلیظ، اگر مشتری درخواست کند قابل نصب می باشد.
  • در این دستگاه از نازل های کاملا آب بند استفاده می شود و در صورت نیاز و خواست مشتری می توان از سیستم چکه گیر در زیر نازل ها استفاده کرد.
  • بدنه روکش و پیستون از جنس استیل می باشد.

قیمت دستگاه پرکن مایعات

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره شده، دستگاه پرکن مایعات در مدل ها و فیچرهای مختلف قابل طراحی و تولید می باشد که هر کدام از این پارامترها باعث افزایش یا کاهش قیمت دستگاه پرکن می شود. به صورت متداول می توان گفت که قیمت این دستگاه حدود 35 میلیون تومن به بالا طراحی و ساخته می شود. برای اطلاع از قیمت این دستگاه با کارشناسان رضا ماشین تماس حاصل فرمایید.

 

هنگام کار با دستگاه پرکن مایعات غلیظ چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • توصیه می شود که قبل از هرکاری و قبل از راه اندازی و استفاده از پرکن مایعات غلیظ، با مطالعه راهنمای استفاده از دستگاه با دستورالعمل های لازم آشنا شوید.
  • برای استفاده از این دستگاه غلیظ بهتر است توسط یک اپراتور حرفه ای و مسلط به عملکرد دستگاه انجام شود.
  • مخزن دستگاه باید بعد از هربار استفاده شستشو داده شود، در واقع باید یکبار به جای مایع از آب استفاده شود تا مخزن لوله ها و نازل ها دچار رسوب و چسبندگی نشود. البته در برخی از این دستگاه ها این قابلیت به صورت خودکار وجود دارند.
  • یکی دیگر از مواردی که باید در استفاده از دستگاه پرکن مایعات غلیظ مد نظر داشت، عملکرد و صدای دستگاه می باشد و بهتر است اگر حرکت غیر طبیعی مشاهده کردید و احساس کردید صدایی غیر معمول می شنوید سریعا دستگاه را خاموش کنید و مشکل را برطرف سازید.
  • محل قرارگیری دستگاه پرکن باید در جایی باشد که در هر طرف تا فاصله یک متری آن فضا خالی باشد.
  • از این دستگاه باید برای بسته بندی محصولات مناسب استفاده شود، در غیر اینصورت دستگاه دچار اختلال و نقص خواهد شد.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین0

  • شما باید دستگاه را به گونه ای تراز کنید که به هیچ عنوان تکان نخورد. برای جلوگیری از لغزش دستگاه به هیچ عنوان نباید جسم سنگینی را روی آن قرار دهید و در صورت عدم رفع لغزش با استفاده از ترازکننده ها، نیاز است که محل دستگاه را عوض کنید.
  • با توجه به اینکه این دستگاه توسط صفحه لمسی کنترل می شود، توصیه می کنیم هنگام کار با این صفحه به هیچ عنوان به آن فشار بیش از حد وارد نکنید و از تماس با اشیا نوک تیز با این صفحه به شدت خودداری شود.
  • توصیه می شود که در زمان بسته بندی با دستگاه پرکن مایعات غلیظ از بسته هایی با جنس و سایز متناسب با کارکرد دستگاه استفاده کنید.
  • قبل از شروع و کار با این دستگاه باید به روغن کاری بخش های متحرک مکانیکی آن اقدام کیند.
  • شما باید به طور مداوم اتصالات، بست ها و سیم های دستگاه را چک کنید تا بلافاصله بعد از شل شدن و یا آزاد بودن بخشی از سیم ها آن را سریعا محکم کنید.
  • اگر شما آگاهی لازم نسبت به رفع مشکلات این دستگاه ندارید بهتر است که بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و با شرکت پشتیبان تماس حاصل کنید. توجه داشته باشید که اقدامات خودسرانه ممکن است سلامت شما و دستگاه را به خطر بیندازد.

 

کاربرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

این دستگاه در صنایع غذایی برای پر کردن انواع مربا و مارمالاد، خامه، سس، شکلات، ماست، رب گوجه فرنگی و… در ظرف های پلاستیکی، شیشه ای، فلزی و… به کار برده می شود. دستگاه پرکن عسل نیز می تواند یکی از پرکاربردترین مایعات غلیظ به شمار رود. دستگاه پرکن مایعات غلیظ در صنعت های دیگری مانند صنعت شیمیایی، مایع ظرفشویی، انواع مایعات شوینده، پرکن روغن موتور، انواع شربت های دارویی و…مورد استفاده قرار می گیرد.

عملکرد دستگاه پرکن مایعات غلیظ

برای پرکردن مایعات با استفاده از پرکن مایعات غلیظ از شیوه پرکن سیلندر پیستونی استفاده می شود. در واقع می توان گفت که حجم سیلندر مبنای پر شدن ظروف می باشد و حجم ظروف نشان دهنده این است که حجم سیلندر باید به چه میزانی باشد. حرکت مایعات غلیظ مانند عسل یا مربا به واسطه سیلندر موجود در دستگاه روان تر خواهد شد. برخی از پرکن مایعات غلیظ این امکان را دارند که برای حرکت روان و سریع تر مایع، مایع مورد نظر را قبل از پر شدن گرم کرد. بعد از پر شدن نوار نقاله انتقال ظروف های پر شده را به سمت دیگر دستگاه های بسته بندی مانند دستگاه لیبل زن، جت پرینتر یا تاریخ زن و… انجام خواهد شد.

 

دستگاه پرکن مایعات غلیظ

دستگاه پرکن برای انواع مایعات قابل استفاده می باشد اما قابل ذکر است که این روش باعث پایین تر آمدن دقت پر کردن دستگاه خواهد شد. از طرف دیگر استفاده از سیلندر پیستونی باعث می شود که دستگاه پرکن مایعات با دقت بالایی انجام دهد و از این جهت می تواند آن را مناسب ترین روش برای پرکردن مایعات غلیظ  در ظرف به کار برد. منظور از مایعات غلیظ مایعاتی می باشد که آب و دیگر نوشیدنی های رقیق دارای ویسکوزیته بالایی می باشند. به طور کلی می توان گفت که پرکن مایعات غلیظ برای پر کردن موادی مانند عسل، مایع ظرفشویی و… به کار برده می شود.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین 65

حساسیت کار در مورد پر کردن این دسته از مایعات بسیار بالا می باشد، چون اگر اشتباهی در نتظیمات و طراحی رخ بدهد مکانیسم پر کردن دچار مشکل جدی خواهد شد. دستگاه مایعات غلیظ برخلاف پرکن مایعات رقیق که در آن برای پر کردن مایعات از سیستم ثقل و وزن خود مایع استفاده شده از مکانیزم سیلندر پیستون بهره گرفته خواهد شد.

آشنایی با انواع دستگاه پرکن مایعات غلیظ

پرکن مایعات غلیظ را می توان به دو دسته خطی و روتاری تقسیم کرد. دستگاه های روتاری در مقایسه با دستگاه خطی، فضای کمتری را اشغال می کند و این نکته را می توان نقطه قوت آن حساب کرد. برخی دیگر از دستگاه های پرکن مایعات هستند که برای پرکردن مایعات رقیق و غلیظ مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع غذایی بسیار کاربرد دارند.اکنون دستگاه  مایعات غلیظ بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که از نظر سرعت بسته بندی، ظرفیت مخزن، نوع و حجم ظروف مورد استفاده شده، اندازه نوار نقاله در پر کردن خطی، اندازه صفحه دوار در پر کن های روتاری و تعداد نازل ها با یکدیگر متفاوت می باشند.

 

فروش انواع مختلف دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات در حقیقت به دستگاهی گفته میشود که مناسب جهت پر کردن حجم و یا وزن مشخصی از مایع با حالات، چگالی و ویسکوزیته متفاوت میباشد. انتخاب این دستگاه کاری دشوار و پیچیده میباشد، لذا توصیه ما این است که جهت انتخاب صحیح دستگاهی متناسب با محصولتان، حتما با مشاورین ما در این امر مشاوره دریافت نمایید.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین55

هر نوع دستگاه پرکن مخصوص نوع خاصی از مایعات میباشد که در صورت انتخاب اشتباه دستگاه، ضمن مختل شدن خط تولید، ضررهای مالی جبران ناپذیری نیز متوجه شما خواهد شد.

 

انتخاب دستگاه پرکن مایعات

در حوزه دستگاه پرکن مایعات برای داشتن انتخابی صحیح و متناسب با محصول، میبایست در ابتدا بدانید محصول شما چه حالتی دارد و ویسکوزیته آن چقدر است؟

ویسکوزیته

خاصیت گرانوری یک سیال (مایع یا گاز) را ویسکوزیته میگویند و در واقع پارامتری جهت نشان دادن میزان مقاومت مایع در برابر جاری شدن میباشد. رفتار سیالات در یک جرایان، وابسته به ویسکوزیته و چگالی آن میباشد.

حالات مختلف مایعات

  • . رقیق
  • . گاز دار
  • . نیمه غلیظ
  • . غلیظ با ویسکوزیته بسیار بالا
  • . حاوی ذرات جامد
  • . مایعات کف کننده
  • . اسیدی و خورنده

عمل پر کردن در دستگاه پرکن مایعات رقیق، از راه خاصیت گرانوری مایعات و همچنین وزن مایع به روش ثقلی انجام میشود و در مورد مایعات غلیظ این عمل از طریق سیلندر پیستون یا پمپ صورت میگیرد. در صورتی که سیستم تزریق دستگاه های پرکننده پیستونی باشد، پس از پایان تزریق، پیغام قطع توسط سنسور قطع کننده صادر میشود و در صورتیکه سیستم پرکننده از نوع جاذبه یا پمپ باشد، برای کنترل حجم مواد تزریق شده از تایمر استفاده میشود. تعداد و نوع نازل های تعبیه شده در دستگاه نیز متناسب با نوع محصول و ظرفیت مورد نیاز مشتری سفارش داده خواهد شد.

دستگاه پرکن مایعات رضا ماشین5

مایعات رقیق همانطور که از نامشان پیداست، حالتی روان و رقیق دارند، به همین جهت برای بسته بندی این نوع از مایعات راحت ترند. در این نوع از مایعات، به دلیل پایین بودن چگالی و ویسکوزیته از وزن و نیروی جاذبه خود آن مایع جهت تزریق آنها بهره میبرند. در این دستگاه عمل پر کردن مایعات از طریق خاصیت گرانوری مایعات صورت میپذیرد.

پرکن های مایعات ثقلی نیز مناسب جهت مایعات دارای ویسکوزیته کم، رقیق و همچنین مایعاتی است که با تغییر دما تغییر ویسکوزیته در آنها رخ نمیدهد، مانند:  شربت، آبمیوه، دلستر و یا نوشابه (مایعات گاز دار)، آب، شیشه شوی، جرمگیر، سفید کننده، استون، الکل، بنزین، مواد شیمیایی و مایعات خورنده مانند اسیدها میباشد. دقت پر کردن در پرکن های مایعات ثقلی به نسبت سایر پرکن ها پایینتر بوده و در نتیجه برای مایعات گران قیمت، غلیظ و نیمه غلیظ و همچنین موادی که کف میکنند، مناسب نخواهد بود. در این دستگاه ها نوع و تعداد نازل به تناسب نیاز مشتری قابل سفارش خواهد بود.

 

نحوه عملکرد دستگاه پرکن مایعات ثقلی

این دستگاه نسبت به سایرین عملکردی ساده تر دارد. مایع در داخل مخزن قرار گرفته و با باز شدن نازل پایین مخزن از طریق فشار ثقل مخزن، جاری شدن مایع اتفاق افتاده و عمل تزیق انجام خواهد گرفت. پس از آن ظرف ها در زیر نازل قرار خواهند گرفت و پر شدن مایعات در این دستگاه از طریق تایمر زمان کنترل میشود.

پرکن مایعات رضا ماشین77

جهت جلوگیری از خطای پر کردن در این دستگاه، میبایست میزان مایعات داخل مخزن به طور مستمر کنترل گردد. این عمل توسط سنسورهای موجود در مخزن صورت میگیرد. در نازل های این دستگاه، جهت جلوگیری از کف کردن مایع ایجاد شده از مجرای برگشت استفاده میشود.

 

دستگاه پرکن مایعات اورفلو یا سر ریز (Overflow Liquid Filling Machine)

اگر در صدد پر کردن محصولاتتان در بطری هایی هم ارتفاع هستید، این دستگاه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این دستگاه برای پر کردن مایعات نیمه غلیظ روان و رقیق مانند: دلستر، آبمیوه، آب، روغن، انواع نوشیدنی ها، نوشابه، محصولات بهداشتی  و آرایشی ، دارویی، ، الکل، آستون، محصولات کف کننده، اسیدی و نیز اشتعال پذیرداخل بطری های پلاستیکی (PET)، مواد شیمیایی، سفید کننده ها، شوینده ها، شامپو فلزی و شیشه ای مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه در نمونه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابل ارائه است.

دستگاه ارورفلو نیز جایگزینی برای دستگاه های ثقلی میباشد، به جهت این که این دستگاه پیشرفته تر و همچنین دارای سرعت عمل بسیار بالایی میباشد و بسیار مناسب برای کاربری در تولیدات صنعتی است. این دستگاه حتی دارای قابلیت در پر کردن مایعاتی میباشد که دارای قطعات جامدی با مش بندی 1/16 اینچی هستند. این دستگاه های پرکننده مایعات کوچک، مناسب پر کردن بطری های کوچک (ویال ) میباشند. دستگاه از پیشرفته ترین و بروزترین دستگاه های پر کننده مایعات ثقلی بوده و بسیار اقتصادی میباشد. همچنین دستگاه در نمونه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابلیت ارائه شدن دارد.

تا به اینجای مقاله حاضر، سعی بر ارائه مطالب لازم و ضروری پیرامون دستگاه پرکن مایعات داشتیم و خوانندگان محترم میتوانند جهت بهره گیری از اطلاعات پیرامون سایر انواع پر کننده ها میتوانید در مطالب آتی همراه رضا ماشین باشید.

 

عملکرد دستگاه پرکن مایعات به چه صورتی می باشد؟

تزریق کردن مایعات به درون بطری ها و ظروف های مخصوص با توجه به گرانروی یا ویسکوزیته باید با مکانیزم های متفاوتی مانند مکانیزم پرکن پمپی، پرکن ثقلی و سیلندر پیستونی انجام شود. در اصل نوع مایع مشخص می کند که روش مناسب برای مکانیزم تزریق کدام است. برای مثال مکانیزم پمپی دقت بالایی ندارد اما برای تمامی مایعات قابل استفاده می باشد ولی بیشتر برای موادی با چسبندگی زیاد نظیر گریس سرد بسیار عالی است.

دستگاه پرکن مایعات ثقلی برای مایعات رقیق مثل عرقیجات، دوغ، انواع شوینده ها و بقیه موادهای مشابه کاربرد دارد. این روش تزریق در مقایسه با دیگر روش ها مناسب ترین قیمت را دارد و عملیات پر کردن با استفاده از جاذبه و وزن خود مایع انجام می شود. مکانیزم دیگر دستگاه پرکن سیلندر پیستون می باشد که از دقت بالایی برخوردار می باشد.