دستگاه لیبل زن بطری پشت چسب دار گرم OPP

لیبل زن بطری دستی

لیبل زن بطری دستی برای چسباندن لیبل روی ظرف های گرد می باشد. این دستگاه مخصوص لیبل های پشت چسبدار است که باید بصورت رول شده استفاده شود. این دستگاه برای آن دسته از مشتری هایی مناسب است که تیراژ بالایی ندارند و می خواهند که لیبل بصورت یکنواخت و سریع و بدون هیچ خطایی روی محصولات چسبانده شود. دستگاه برچسب زن دستی یک لیبل زن رومیزی محسوب می شود و بر خلاف اینکه دستی و رومیزی است بسیار مقاوم طراحی و ساخته شده است. ابعاد بسیار کوچک آن در مقابل کارایی که دارد باعث شده مورد استقبال اکثر تولید کنندگان قرار بگیرد.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین674

علاوه بر این دستگاه، دستگاه لیبل برقی هم ساخته می شود. قطعات مهم در این سری از دستگاه ها نظیر: استپ موتور، درایور، سنسور گپ لیبل و سیستم کنترل پنل است. با هر بار قرار دادن بر روی دستگاه یک لیبل در اندازه مشخص از اپلیکیتور دستگاه خارج می شود و روی بطری قرار می گیرد. حداکثر سرعت دستگاه های دستی 15 عدد بطری در شرایط ایده آل می باشد.

دلیل استفاده از لیبل زن دستی

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از لیبل چسبان پرتابل افزایش سرعت و دقت در چسباندن لیبل نسبت به انجام دادن این کار توسط دست بر روی ظروف می باشد. دلایل استفاده از لیبل روی ظروف ها برای زیبایی بخشیدن به بسته بندی یا ظرف می باشد و اگر این کار با دست و توسط اپراتور انجام شود، ممکن است با خطا رو به رو شود و از کیفیت پایین برخوردار باشد. همچنین سرعت لیبل چسباندن توسط اپراتور بسیار کم می باشد، پس در نتیجه بهتر است که از دستگاه لیبل زن بطری دستی یا لیبل زن اتوماتیک استفاده شود.

دستگاه لیبل زن دستی به صورتی طراحی شده که اپراتور بتواند رول لیبل را تعویض کند، این کار در این مدل لیبل چسبان به سرعت و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین طراحی لیبل زن دستی گرد بصورتی است که اپراتور یا کاربر به راحتی می تواند دستگاه را برای ظروف یا محصولات مختلف با ابعاد و جنس مختلف تنظیم نماید. نحوه استفاده از لیبل زن دستی بسیار ساده و راحت است و نیازی به نیروی فنی نیست. این دستگاه مناسب لیبل زدن بر روی ظرف های قطر 1 تا 10 سانتی متر مناسب می باشد و هیچگونه منبع تامین انرژی نیازی ندارد. سرعت لیبل زنی این دستگاه 15 لیبل در هر دقیقه است.

انواع دستگاه لیبل زن بطری

  • لیبل زن گرد : برای ظرف های گرد مورد استفاده قرار می گیرد که به آن دستگاه لیبل زن بطری نیز گفته می شود.
  • لیبل زن تخت : برای چسباندن لیبل روی ظروف تخت با اشکال مربعی یا مستطیلی استفاده می شود.
  • لیبل زن تاپ لیبلینگ : برای چسباندن لیبل روی انواع درب ها یا بالای انواع ظروف ها
  • لیبل زن OPP: برای چسباندن لیبل هایی بدون چسب که در ظروف گرد استفاده می شود.
  • لیبل شیرینگ: برای ایجاد یک پوشش سراسری روی ظروف و بسته بندی هایتان می توانید از این نوع لیبل زن استفاده کنید.
  • لیبل زن چندکاره: برای چسباندن لیبل در قسمت های مختلف یک ظرف می توان از این لیبل زن چندکاره استفاده کرد.
  • لیبل از بالا یا (تاپ لیبلینگ): برای چسباندن لیبل از بالا برای زیر و روی بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • لیبل زن چند وجهی: این دستگاه برای چسباندن لیبل روی ظروفی که شکل هندسی چند وجهی دارند مناسب می باشد.
  • دستگاه لیبل زن 2 طرفه پشت چسب دار: برای چسباندن لیبل در 2 سمت ظروف مناسب است.

دستگاه لیبل زن پشت چسب‍دار

دستگاه لیبل زن بطری پشت چسبدار مخصوص ظروف گرد و تخت مانند بطری آب معدنی، بطری های PET، ظروف جارمانند و… که شامل محصولاتی از جمله:

دستگاه لیبل زن بطری رضاماشین69

مواد شوینده، آشامیدنی ها، سس مایونز و کرم کنجد می باشد. عملکرد این دستگاه به اینصورت است که پس از قرارگیری روی لیبل درون دستگاه، از طریق سنسورهای نصب شده وجود بطری یا ظرف در محل مورد نظر تشخیص داده می شود و بعد از تشخیص رول لیبل باز شده و آماده چسبیده شدن روی ظروف می شود.

لیبل زن ظروف گرد استوانه ای

از این دستگاه برای چسب زدن روی ظروف استوانه ای از جنس پلاستیک، شیشه ای و قوطی فلزی استفاده می شود. این دستگاه کاملا اتوماتیک بوده و مجهز به کنترل الکترونیکی می باشد. این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی است. دستگاه لیبل زن در رستوران ها، بانک ها، داروخانه ها، سازمان ها و البته واحدهای تولیدی کاربرد فراوانی دارد. لیبل کاغذهایی هستند که حاوی اطلاعات کافی و مورد نیاز مخاطب می باشد و می توانند روی کالا قرار بگیرند. همچنین لیبل ها می توانند شامل بارکدهای اختصاصی باشند. بارکدها امکان رهگیری و اثبات کالا را نیر فراهم می کنند.

دستگاه لیبل زن بطری اتوماتیک

دستگاه لیبل زن اتوماتیک یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در صنعت بسته بندی است. در هر حوزه ای مخصوصا صنایع غذایی و ماشین آلات صنایع غذایی که ارتباط مستقیمی با سلامت انسان دارد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. هر محصولی که تولید می شود باید لیبل داشته باشد که اطلاعات لازم را به مصرف کننده منتقل کند، در این شرایط استفاده از دستگاه لیبل زن اتوماتیک کاملا توجیه پذیر به نظر می رسد. نحوه کار با دستگاه لیبل زن اتوماتیک حرارتی مانند لیبل زن دستی حرارتی می باشد. در این سیستم محصولات روی نوار نقاله حرکت می کنند و زمانی که به قسمت ثبت لیبل می رسند با استفاده از حرارت موجود چسب و لیبل روی محصول قرار می گیرند و به سرعت خنک می شوند. حرارت ایجاد شده توسط فن های دستگاه باعث می شود که لیبل ها به سرعت روی دستگاه خنک شوند.

قابلیت های برچسب زن اتوماتیک :

  • چسباندن برچسب ها به ظروف ها
  • چسباندن برچسب ها دور تا دور ظروف
  • چسباندن برچسب ها از بالا روی بسته ها
  • تغییر سرعت کارکرد و انطباق با سرعت خط تولید
  • تنظیم دقیق محل لیبل در ارتفاع و عرض ظروف
  • دقت کارکرد بسیار بالا و سهولت در انجام تنظیمات
  • استفاده از انواع لبل های پلاستیکی و کاغذی

دستگاه لیبل زن چسبان نیمه اتوماتیک

این دستگاه می تواند برچسب هایی را روی محصولات مختلف استوانه ای و مربعی بچسباند، همچنین می توان برای لیبل زدن روی بطری های پلاستیکی نیز از این دستگاه استفاده کرد. دستگاه لیبل زن بطری نیمه اتوماتیک می تواند مجهز به فیبر نوری باشد. نحوه کار دستگاه لیبل زن حرارتی ساده و مشخص است. در این مدل دستگاه چسب با استفاده از حرارت گرم خواهد شد و بعد از قرار گرفتن محصول مقابل دستگاه لیبل باید چسب روی محصول ریخته شود و برچسب روی آن قرار بگیرد، وجود گرما باعث می شود چسب با کیفیتی مناسب تر روی سطح بچسبد.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین64

نحوه کار با دستگاه لیبل زن دستی بسیار ساده می باشد. در این مدل ها برچسب های آماده درون دستگاه قرار می گیرد. برخی از مدل ها قابلیت برداشتن کاغذ را دارند و برخی دیگر باید برچسب های بدون محافظ را استفاده کرد. در هر صورت بعد از آماده شدن برچسب ها در محل مخصوص دستگاه محصولی که می خواهید لیبل روی آن نصب شود را در مقابل دستگاه لیبل زن دستی قرار می دهید و با فشار دادن اهرم لیبل روی محل نصب خواهد شد. معمولا برای بسته بندی های خشک روی سطح هموار از این مدل ها استفاده می شود.

لیبل چسبان تخت یک طرفه

این لیبل های برای سطح های تخت و مکعبی استفاده می شود و وظیفه این لیبل زن الصاق لیبل به یک طرف دستگاه است. این لیبل دارای یک نقاله استاندارد، یک سیستم طبقه دوم و یک کفه مکانیک می باشد. وظیفه سیستم طبقه دوم در این اتیکت زن ثابت نگه داشتن ظرف با سرعت نوار نقاله دستگاه می باشد تا زمان لیبلینگ ظرف تکان نخورد. این مدل لیبل چسبان مانند سایر لیبل های دیگر امکانات کیفیت، سرعت و… می تواند بنا به درخواست مشتری تغییر کند. اگر لیبل پشت چسب دار از مدل شیشه ای باشد، سنسورهای دستگاه باید تغییر کنند بهتر است که  از سنسورهای آلتراسونیک در بازار استفاده کنند.

ویژگی های دستگاه لیبل زن بطری دستی

  • برای ظروف های گرد با اندازه 1 تا 10 سانتی متر مناسب است.
  • تنظیمات اپراتوری ساده
  • جنس بدنه آهنی با رنگ الکتروواستاتیک
  • کاملا مقرون به صرفه در هزینه
  • مناسب برای لیبل های با قطر توپ استاندارد
  • برای افزایش دقت و بالا بردن کیفیت دستگاه در زمان لیبل چسباندن تمامی قطعات با دستگاه CNC ساخته شده.
  • تنظیم راحت و سریع برای ظرف ها با اندازه های مختلف
  • عدم ایجاد چروک و حباب در لیبل پس از چسباندن
  • قابل حمل، ساخت ایران، بدون نیاز به برق و باد

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین5

معایب دستگاه لیبل زن دستی: یکی از معایب این دستگاه سرعت بسیار پایین آن است. در واقع اگر تولید کننده در سطوح عمده هستید این محصول به هیچ عنوان مناسب شما نمی باشد زیر نمی تواند تعداد بالایی را در طول روز برچسب بزند، شما برای اینکار به دستگاه لیبل زن صنعتی نیاز دارید. دستگاه صنعتی قابلیت های پیشرفته ای از جمله نوار نقاله، سنسور، اینورتر، اپلیکیوتر، براش اتومات، صفحه نمایش plc لمسی و… می باشد. دستگاه لیبل دستی فقط برای بطری های گرد مناسب است و برای ظروف تخت کارایی ندارد؛ در صورتی که دستگاهی نیاز دارید تا بتواند هم ظروف گرد و هم ظورف تخت را لیبل بزند به کارشناسان رضا ماشین تماس بگیرید.

لیبل زن بطری پشت چسبدار چیست؟

به دستگاهی گفته می شود که وظیفه درج لیبل محصول را بعد از فرآیند تولید بر روی محصول که می تواند ظرف، شیشه انواع بطری و…. باشد می گویند. دستگاه لیبل زن می تواند به صورت گرد یک طرفه یا دو طرفه، غلطکی، کتابی و تخت یک طرفه یا دو طرفه باشد، همچنین دستگاه لیبل چسبان مجهز به سنسور تشخیص محصول، نوار نقاله ورودی و خروجی، سیستم سروو موتور، کاورها و بدنه استیل و… است.

لیبل پشت چسبدار یکی از پرمصرف ترین انواع لیبل ها است که در ابعاد و شکل های مختلفی مانند دایره، مستطیل، مربع و…. وجود دارد. همانطور که از نامش مشخص است پشت لیبل کاملا با چسب پوشانده شده و روی محصول به صورت کامل چسبیده می شود. از لیبل های پشت چسبدار یا کاغذی می توان در مواردی مثل انواع بطری، ظروف های پلاستیکی و فلزی، روی محصولات آرایشی و بهداشتی در صنایع غذایی انواع شوینده ها برچسب و لیبل های تبلیغاتی و … استفاده کرد. انواع لیبل ها و چاپ و برچسب بر اساس سایز، جنس و طراحی شامل: لیبل های پشت چسبی کاغذی، لیبل های پشت چسبدار شیشه ای، چاپ لیبل های پلی کربنات، برچسب های PVC، برچسب های چسبدار گچی، لیبل های چسبدار شیشه ای مات، چاپ لیبل پشت چسبدار شیشه ای سفید، برچسب هولوگرام دو بعدی شبرنگ، هولوگرام دو بعدی کاغذی، لیبل های چسب دار متالایز، لیبل پشت چسبدار پلی کربنات

لیبل زن اتوماتیک پشت چسبدار

دستگاه لیبل زن بطری  اتوماتیک پشت چسبدار انواع مختلفی دارد. لیبل زن گرد که مخصوص ظرف های گرد می باشد. دستگاه لیبل زن تخت مخصوص ظرف های دارای سطح صاف می باشد. لیبل زن دو طرفه همزمان لیبل را به دو طرف محصول می چسباند.

معرفی دستگاه چاپ لیبل

چاپگر برچسب با نام های لیبل زن و دستگاه پرینتر چاپ برچسب شناخته می شود. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است بیشتر برای چاپ برچسب کاربرد دارد.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین27

البته اینکار را می توان با پرینترهای معمولی نیز انجام داد ولی در چاپ در تیراژ بالا و روزانه این دستگاه لیبل زن است که بکار می آید. این دستگاه از رول لیبل خام و ریبون برای چاپ مداوم و سرعت بالا استفاده می شود و تنها مواد مصرفی این دستگاه دو قلم است که توسط دبل ایکس تامین می شود. این لیبل ها عموما در دو نوع رومیزی و صنعتی عرضه می شود که نوع رومیزی آن برای فروشگاه ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و نوع صنعتی آن برای تولیدی ها و اماکن صنعتی که چاپ بالایی دارند استفاده می شود.

دستگاه لیبل زن بطری چیست؟

کلمه لیبل به معنی اتیکت یا همان برچسب است که از آن برای معرفی و قیمت مشخصات کالا روی خود کالا استفاده می شود. دستگاه لیبل زن بطری دستگاهی است که این کار را به راحتی انجام می دهد. این دستگاه در واقع یک نوع پرینتر است که از آن روی لیبل برای چاپ کردن حروف، بارکد و اعداد با استفاده از هد حرارتی موجود در آن استفاده می شود. هد حرارتی موجود در دستگاه لیبل زن عمل چاپ را به وسیله لیبل حرارتی انجام خواهد داد. این دستگاه شامل قطعات بسیار مهم و اصلی می باشد. این قطعات شامل مین برد، هد حرارتی یا ترمال هد، غلطک فید، موتور فید، نگهدارنده ریبون و نگهدارنده لیبل.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین15

دستگاه لیبل زن کاربرد و استفاده متنوعی دارد. مواردی که استفاده از لیبل در آن ها کاربرد دارد شامل بانک ها، فروشگاه ها، رستوران ها، داروخانه ها و موسساتی که به صورت تجاری یا حتی به صورت اداری نیز هستند استفاده می شوند. پورت های موجود در label machine باعث شده در هر مکانی که هستید این امکان برای شما فراهم شود که از این دستگاه استفاده کنید. دستگاه لیبل زن از قطعات گوناگونی مانند مین برد، هد حرارتی، غلتک فید، نگه دارنده ریبون، نگهدارنده لیبل و موتور فید دانست. شما می توانید با استفاده از دستگاه لیبل زن تعداد زیادی از اجناس را در مدت زمان اندکی اتیکت بزنید. این کار به راحتی انجام می شود و نیازی به داشتن مهارت خاصی ندارد.

ویژگی های دستگاه لیبل زن دستی

  • مناسب ظروف های گرد با اندازه 1 تا 10 سانتی متر
  • تنظیمات اپراتوری ساده
  • جنس بدنه ی آهنی با رنگ الکترواستاتیک
  • بسیار مقرون به صرفه در هزینه
  • مناسب برای لیبل های با قطر توپ استاندارد در بازار
  • برای افزایش دقت و بالا بردن کیفیت دستگاه در زمان لیبل چسباندن تمامی قطعات با دستگاه CNC ساخته شده اند.
  • تنظیم راحت و سریع برای ظروف با اندازه های مختلف
  • عدم ایجاد چروک و حباب در لیبل پس از چسباندن
  • قابل حمل
  • ساخت ایران
  • بدون نیاز به برق و باد

معایب دستگاه لیبل دستی

از معایب این دستگاه می توان به سرعت پایین آن اشاره کرد. در اصل اگر تولید کننده در سطوح عمده می باشید این محصول به هیچ عنوان مناسب شما نمی باشد زیرا نمی توانید تعداد بالایی در طول روز برچسب بزنید، شما برای این کار  به دستگاه لیبل زن بطری صنعتی نیاز دارید که دارای قابلیت های زیادی می باشد. لیبل زن دستی فقط برای بطری های گرد مناسب است و برای ظروف تخت هیچ کارایی ندارد.

لیبل زن بطری دستی

لیبل زن بطری به صورت دستی برای چسباندن لیبل روی ظروف های گرد می باشد. این دستگاه مخصوص لیبل های پشت چسبدار می باشد و باید به صورت رول شده استفاده شود. این دستگاه برای مشتریانی کاربرد دارد که تیراژ بالایی ندارند و می خواهند لیبل به صورت یکنواخت و سریع و بدون خطا روی محصولاتشان چسبیده شود. دستگاه لیبل زن دستی یک لیبل رومیزی محسوب می شود و برخلاف اینکه دستی یا رومیزی است، بسیار مقاوم طراحی و ساخته شده است. ابعاد بسیار کوچک در مقابل کارایی آن ها باعث شده مورد استقبال زیادی قرار گیرد. اصولا دستگاه لیبل زن برقی هم ساخته می شود، قطعات مهم دستگاه در این سری نظیر: استپ موتور ٬ درایور ٬ سنسور گپ لیبل و سیستم کنترل پنل می باشد. با هر بار قرار دادن بری روی دستگاه یک لیبل در اندازه مشخص از دستگاه خارج شده و روی بطری قرار می گیرد. حداکثر سرعت دستگاه های دستی در شرایط خوب 15 عدد بطری است.

دلیل استفاده از لیبل زن دستی چیست؟

یکی از مهم ترین دلیل استفاده از لیبل چسبان افزایش سرعت و دقت در چسباندن لیبل نسبت به انجام دادن این کار توسط دست روی ظروف می باشد. دلیل استفاده از دستگاه روی ظرف برای زیبایی بخشیدن بسته بندی یا ظروف می باشد و اگر این کار با دست یا توسط اپراتور انجام شود ممکن است با خطا انجام گیرد و از کیفیت پایینی برخوردار باشد، همچنین سرعت چسباندن توسط اپراتور بسیار کم می باشد پس در نتیجه بهتر است که از دستگاه لیبل زن بطری یا لیبل زن اتوماتیک استفاده شود.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین0

دستگاه لیبل زن دستی طوری طراحی شده است که اپراتور بتواند رول لیبل را تعویض نماید. این کار در این مدل لیبل چسبان به سرعت و به راحتی انجام می شود، همچنین طراحی لیبل زن دستی گرد به گونه ای طراحی شده که اپراتور یا کاربر به راحتی می تواند دستگاه را برای ظروف یا محصولات مختلف با ابعاد و جنس مختلف تنظیم کند. نحوه استفاده از لیبل زن دستی بسیار ساده و راحت می باشد و نیازی به نیرویی جداگانه ای ندارد. این دستگاه مناسب لیبل زن روی ظرف هایی با قطر 1 تا 10 سانتی متر مناسب می باشد و به هیچگونه منبع تامین انرژی نیازی ندارد. سرعت لیبل زن دستی حدود 15 لیبل در هر  دقیقه می باشد.

مزایای لیبل زنی چیست؟

دستگاه لیبل زن بطری در برچسب زدن قالب چندین مزیت وجود دارد که در ادامه به آن میپردازیم. لیبل زنی IML :

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین36

  • حداکثر کیفیت چاپ:

 تکنیک چاپ تصاویر با وضوح بالا را تضمین می کند. علاوه بر آن، می توانید تمام کناره های ظرف را با یک برچسب تزئین کنید.

  • قوی و بهداشتی

برچسب های قالب در برابر رطوبت و تغییرات بزرگ دما مقاومت می کنند و بهترین راه حل برای تزئین ظروف پلاستیکی برای محصولات منجمد و یخچالی می باشد. در قالب برچسب ها نیز ضدخش هستند، چروک و هیچ ترکی نمی خورند.

  • زمان تولید کوتاه تر و هزینه تولید کمتر:

طی فرآیند لیبلینگ در قالب ظروف در یک مرحله تولید و تزئین می شوند. ذخیره سازی ظروف خالی غیر ضروری می شود. هزینه های نگهداری حمل و نقل برای گذشته است در نتیجه؛ بهتر است در کنار تولید لیبل زنی هم انجام شود.

  • سازگار با محیط زیست

دستگاه لیبل زن صنعتی

لیبل زن صنعتی برای اتیک زدن محصولات در تعداد های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا دستگاه های لیبل زن بطری با ظرفیت تولید 1500 الی 10.000 در ساعت ساخته می شوند. لیبل های مناسب و مورد استفاده در بیشتر دستگاه های اتوماتیک به صورت رول چاپ و عرضه می شود. برای چسباندن لیبل دور بطری رول گالن و ظروف از دستگاه های لیبلینگ صنعتی استفاده می شود.

انواع دستگاه لیبل زن چسبان صنعتی

ماشین های لیبل پشت چسب دار با توانایی زیادی ساخته می شود. برای مثال گالن های تخت که از دو طرف پشت و و رو دارای لیبل می باشد که با دستگاه لیبل چسبان دو طرفه تخت انجام می شود.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین15

  • دستگاه لیبل گرد یک طرفه:

دستگاهی که توانایی لیبلینگ روی بیشتر بطری های گرد استوانه ای را داشته باشد، دستگاه لیبل زن گرد یک طرفه می باشد. بعضی از مواقع دستگاه های گرد یک طرفه امکان لیبل زدن دور تا دور بطری را بصورت کامل را نمی دهد.

  • دستگاه لیبل گرد دو طرفه:

دستگاه لیبل زن بطری گرد دو طرفه علاوه بر پوشش کامل یک لیبل بطری، امکان دو لیبل مجزا پشت و روی بطری را هم می دهد. این دستگاه تنها مناسب بطری های گرد استوانه ای در ابعاد متفاوت می باشد.

  • دستگاه لیبل صنعتی تخت یک طرفه:

لیبل زن بطری تخت یک طرفه مناسب انواع گالن، کارتن، ظروف و اجسام مکعبی است. هر جسمی که دارای یک سطح تخت باشد دستگاه امکان الصاق یک لیبل را به کاربر خواهد  داد.

  • دستگاه لیبل صنعتی تخت دو طرفه:

این دستگاه تخت دو طرفه علاوه بر امکانات دستگاه تخت یک طرفه امکان دو لیبل مجزا را به صورت پشت و رو روی انواع محصولات تخت می دهد. این دستگاه دارای دو اپلیکیتور مجزا می باشد.

  • دستگاه لیبل تخت از بالا:

این دستگاه از بالا طراحی مشابه ای مانند دستگاه تخت یک طرفه است، با این تفاوت که سیستم اپلیکیتور لیبل عمودی نصب می گردد. این دستگاه مناسب قوطی های کرم می باشد.

سرعت تولید دستگاه لیبل زن رولی

سرعت تولید یک دستگاه لیبل زن رول می تواند بسته به دستگاه خاص و قابلیت های آن متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، ماشین های لیبل فید رول به دلیل سرعت تولید بالا شناخته می شوند. برخی از دستگاه لیبل زن بطری رول می‌توانند تا 1000 بطری در دقیقه برچسب بزنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است سرعت تولید کمتری در حدود 200 تا 300 بطری در دقیقه داشته باشند. سرعت تولید همچنین ممکن است به اندازه و شکل بطری های برچسب گذاری شده و همچنین پیچیدگی طراحی برچسب بستگی داشته باشد.

لیبل زن بطری رضا ماشین252

توجه به این نکته ضروری است که سرعت تولید یک دستگاه لیبل زن رول تنها یکی از عواملی است که باید هنگام انتخاب دستگاه لیبل زن برای خط تولید خود در نظر بگیرید. سایر عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: دقت و سازگاری برچسب‌گذاری، سهولت استفاده، الزامات نگهداری و مقرون به صرفه بودن.

آیا دستگاه لیبل زن بطری گرد برای تولید صنعتی محصولات غذایی مفید است؟

بله، لیبل زن بطری گرد برای تولید صنعتی محصولات غذایی بسیار مفید است. در صنعت غذایی، محصولات باید با برچسب‌های دقیق و مشخصات کامل برای مصرف کنندگان بسته‌بندی شوند. لیبل زن گرد، به دلیل دقت بالا و قابلیت کارکرد اتوماتیک، به تولید کنندگان این صنعت کمک می‌کند تا به صورت خودکار و با دقت بالا برچسب‌های مورد نیاز را به بطری‌ها چسبانده و به زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند. علاوه بر این، دستگاه لیبل زن گرد به دلیل سرعت بالاو دقت بالای آن، به صورت گسترده در خطوط تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی استفاده می‌شود. این دستگاه در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله صنایع غذایی، نوشیدنی‌ها، لوازم بهداشتی و آرایشی، داروسازی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع دارویی و غیره. دلازم به ذکر است که در صنعت غذایی، به دلیل ایمنی مصرف کنندگان، باید از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده شود و برچسب‌های مورد استفاده نیز باید دارای مشخصات کامل و دقیق باشند. لیبل زن گرد به دلیل دقت بالای آن در چسباندن برچسب‌ها به بطری‌ها، به کنترل کیفیت و اطمینان از ایمنی محصولات کمک می‌کند. با استفاده از لیبل زن گرد، تولید کنندگان می‌توانند از دقت و کیفیت بالای برچسب‌ها برای تضمین ایمنی محصولات خود اطمینان حاصل کنند.

انواع مختلف ماشین های برچسب زنی بطری

انواع مختلفی از دستگاه لیبل زن بطری در بازار موجود است که هر کدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. در اینجا برخی از رایج ترین انواع آن آورده شده است:

دستگاه لیبل زن بطری گرد رضا ماشین64

  1. دستگاه های لیبل زنی اتوماتیک حساس به فشار:

 این دستگاه ها از برچسب حساس به فشار استفاده می کنند که با فشار اعمال کننده لیبل فعال می شود. در حالی که در امتداد نوار نقاله حرکت می کند، برچسب روی بطری اعمال می شود.

  1. ماشین‌های لیبل‌زنی:

همانطور که از نامشان پیداست، این ماشین‌ها برچسبی را روی کل دور بطری می‌پیچند. آنها معمولا در صنعت نوشیدنی استفاده می شوند.

  1. ماشین‌های لیبل‌زن جلو و عقب:

 این ماشین‌ها برچسب‌ها را به‌طور همزمان روی هر دو قسمت جلو و پشت بطری اعمال می‌کنند. آنها معمولاً در صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می شوند.

  1. ماشین‌های لیبل‌زن بالا:

 این ماشین‌ها برچسب‌هایی را به بالای بطری می‌زنند، مثلاً برای برچسب زدن درب‌ها یا درب‌ها.

  1. ماشین‌های لیبل‌زن آستین:

این دستگاه‌ها از آستین‌های شرینک استفاده می‌کنند که روی بطری اعمال می‌شوند و سپس برای تناسب با شکل ظرف کوچک می‌شوند. آنها معمولا در صنعت نوشیدنی استفاده می شوند.

  1. دستگاه های لیبل زن رول:

این دستگاه ها از رول پیوسته ای از مواد برچسب استفاده می کنند که از طریق دستگاه تغذیه می شود و روی بطری اعمال می شود.

  1. دستگاه های لیبل زدن چاپ و اعمال:

 این دستگاه ها دارای یک چاپگر داخلی هستند که برچسب را همانطور که روی بطری چسبانده می شود چاپ می کند. آنها معمولاً در صنایع دارویی و شیمیایی استفاده می شوند.

هر نوع دستگاه لیبل زن بطری مزایای منحصر به فرد خود را دارد و بسته به اندازه، شکل و نوع ظرف و برچسب و همچنین سرعت تولید مورد نیاز برای کاربردهای مختلف مناسب است. هنگام انتخاب دستگاه لیبل زن بطری، توجه به نیازهای خاص کسب و کار خود و محصولاتی که برچسب گذاری می کنید بسیار مهم است.

لیبل زن بطری گرد

دستگاه لیبل زن گرد، یکی از دستگاه های مهم در صنعت بسته بندی است و از آن برای چسباندن برچسب به اطراف بطری ها و شیشه های مختلف استفاده می شود. این دستگاه در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله صنایع غذایی، نوشیدنی ها، لوازم بهداشتی و آرایشی، داروسازی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، صنایع دارویی و غیره. لیبل زن بطری گرد، به دلیل سرعت بالا و دقت بالای آن، به صورت گسترده ای در خطوط تولید و بسته بندی محصولات استفاده می شود. علاوه بر این، این دستگاه ها به کاربران اجازه می دهند تا به راحتی و با دقت بالا برچسب ها را به بطری ها چسبانده و از زمان و هزینه های بیشتری که برای چسباندن دستی برچسب ها صرف می شود، صرفه جویی کنند.

لیبل زن بطری رضا ماشین47

به علاوه، دستگاه لیبل زن بطری گرد باعث افزایش سرعت و کیفیت خط تولید می شود، زیرا به دلیل دقت بالای آن، برچسب ها به صورت یکنواخت و درست به بطری ها چسبیده و عملیات بسته بندی را بهبود می بخشد. با استفاده از این دستگاه ها، می توانهزینه ها را کاهش داد و به صورت خودکار و با دقت بالا تولید کرد، در نتیجه زمان بسیاری را صرفه جویی کرده و تولید کنندگان می توانند بیشترین بهره را از خطوط تولید خود ببرند. همچنین، بسیاری از لیبل زن های بطری گرد، دارای قابلیت هایی مانند تنظیم سرعت و دقت برای انواع مختلف بطری ها و شیشه ها هستند، به علاوه می توانند با استفاده از دستگاه های ارسال اطلاعات، به صورت اتوماتیک از سفارش های جدید پیروی کنند و به صورت خودکار تنظیمات را تغییر دهند. در کل، لیبل زن بطری گرد، یک دستگاه مهم و کارآمد در صنعت بسته بندی است که باعث بهبود کارایی و کیفیت خط تولید می شود و به تولید کنندگان کمک می کند تا به صورت خودکار و با دقت بالا برچسب ها را به بطری ها چسبانده و هزینه ها و زمان صرفه جویی کنند.

انواع دستگاه ليبل زن اتوماتيک پشت چسب دار

دستگاه لیبل چسبان بر اساس نوع ظرف و بطری، انواع مختلفی دارد:

  • ليبل زن گرد: برای برچسب زدن روی انواع ظروف گرد و یک طرفه در خط تولید مواد غذایی یا شیمیایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ليبل زن تخت: برای برچسب زدن روی ظروف های تخت که اشکال مستطیلی یا مربعی دارند استفاده می شوند.

قیمت دستگاه لیبل زن بطری پشت چسب دار

قیمت دستگاه لیبل زن اتوماتیک بر اساس نوع ظرف و لیبل از 130 میلیون شروع می شود و همچنین برای لیبل زدن یک طرفه و یا دو طرفه بسته به نوع ظروف قیمت دستگاه ها تغییر می کند.

نحوه کارکرد دستگاه لیبل زن بطری

نحوه کار کردن این دستگاه به گونه ای می باشد که: رول لیبل در دستگاه قرار می گیرد و دستگاه با دیدن ظرف از طریق سنسور لیبل هایی که خود دارای چسب می باشند را باز کرده و آماده چسبیدن به بطری یا محصول مورد نظر می باشد. امروزه دستگاه های متفاوتی برای عملیات اتیک زنی در بازار وجود دارد که مشتری با توجه به نیازی که دارد اقدام به خرید این محصول می کند. دستگاه لیبل چسب زن قابل استفاده برای انواع ظروف کتابی و بطری های گرد در انواع و اشکال مختلف می باشد.

دستگاه لیبل زن بطری پشت چسب دار

همانطور که گفته شد کلمه لیبل به معنی اتیک و یا برچسب می باشد که از آن برای معرفی و قیمت و مشخصات محصول روی کالا در انواع خط تولید مواد غذایی، شیمیایی، دارویی و…. استفاده می شود و کاربرد آن به نمایش گذاشتن قیمت کالا، انقضا و یا معرفی محصول به مخاطب برای اطلاعات بیشتر کالا می باشد. دستگاه لیبل زن دستگاهیی می باشد که عملیات لیبل زدن روی تمامی محصولات به صورت اتومات انجام می شود.

می توان گفت که دستگاه لیبل زن کامل کننده یک خط بسته بندی برای خط تولید می باشد که بصورت دقیق و منظم لیبل برش خورده را روی محصول مورد نظر می چسباند. (در تجهیزات خط تولید مواد شیمیایی کاربرد بسیاری دارد.) برای تهیه دستگاه لیبل زن بطری اتومات صنعتی باید توجه کنید که از مراکز فروش استاندارد خریداری کنید تا خدمات و گارانتی دستگاه به خوبی اعمال شود و مرکز مورد نظر موظف به جوابگویی مشتریان در هنگام نصب و خدمات پس از فروش باشد. پس بهتر است قبل از خرید این دستگاه درباره شرکت ارائه دهنده تحقیق فرمایید که ایا این شرکت خدمات پس از فروش را دارا است یا خیر؟ تمامی این موارد به شما کمک می کند تا یک خرید رضایت بخش را داشته باشید.

قیمت دستگاه لیبل زن پشت چسب دار

دستگاه لیبل چسبان یا چسبدار می تواند به صورت دستی یا اتوماتیک باشد. این لیبل زن می تواند دستگاه لیبل زن بطری شیشه ای، پلاستیکی مانند آب معدنی، مواد آرایشی بهداشتی و … مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع دستگاه لیبل زن بطری

 دستگاه لیبل زن در دو نوع دستی و اتوماتیک وجود دارد.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین6

1: دستگاه لیبل زن دستی: این دستگاه کاربرد زیادی دارد و معمولا سایز آن ها کوچک می باشد. این دستگاه با اندازه کوچکتر و طراحی ساده تر، دارای قیمت بهتری می باشد. ازمعروف ترین دستگاه لیبل زن، دستگاه لیبل زن بطری می باشد که بسیار خوش فروش است و کارایی بالایی دارد. از دلایل محبوبیت این دستگاه این است که سبک و قابل حمل می باشد و در دست به خوبی جا می شود، برای همین هنگام کار با آن دستتان خسته نمی شود و سرعت کار افزایش پیدا می کند. با این دستگاه شما می توانید در کمترین زمان محصولات خود را اتیک و قیمت گذاری کنید.

 طرز کار دستگاه لیبل زن بطری به این صورت می باشد که شما باید دستگیره روی دستگاه را حرکت دهید و سپس برچسب روی محصول مورد نظر چسبیده می شود. امروزه دستگاه های لیبل زن با پیشرفته ترین فناوری وارد بازار شده اند، همچنین این دستگاه قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد و باعث شده که کار با دستگاه خیلی راحت تر شود ولی توجه کنید که روش کار دستگاه جدید با قدیم کمی متفاوت می باشد. نکته ای که برای دستگاه لیبل زن دستی وجود دارد این است که نیاز به اپراتور دارند تا محصول را داخل و خارج کنند. لیبل زن دستی  فقط مخصوص ظروف های گرد می باشد که سطح آن ها دایره ای شکل می باشد مانند بطری و قوطی های استوانه ای.

2: دستگاه لیبل زن اتوماتیک: به دستگاه لیبل زن اتوماتیک، دستگاه لیبل زن صنعتی نیز می گویند. این دستگاه کاربرد زیادی در صنایع گوناگون دارد و حضور آن ها در اکثر خط تولیدها به چشم می خورد و حضور موثری دارد. در کارخانه ها و کارگاهایی که از دستگاه لیبل زن بطری اتوماتیک استفاده می شود، نحوه کار آن ها به این صورت می باشد که محصول روی نوار نقاله به سمت دستگاه لیبل زن حرکت می کند و دستگاه لیبل زن اتوماتیک کار خودش را انجام می دهد.

این دستگاه لیبل زن اتوماتیک و دستی روی انواع بطری  با جنس شیشه ای، پلاستیکی، آب معدنی، آبمیوه، شامپو، کرم و همچنین انواع مواد غذایی آرایشی بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

دلایل اهمیت دستگاه لیبل زن بطری

می توان گفت که دستگاه لیبل زن بطری یکی از عملیات مهم بشمار می رود. اطلاعاتی که روی محصول است شامل اطلاعاتی مانند: تاریخ تولید که با سلامت انسان ها سروکار دارند. در کارگاه های کوچک بدون دستگاه عمل چسباندن لیبل را انجام می دهند، یا از دستگاه های معمولی استفاده می کنند؛ ولی در کارخانه هایی که محصولاتشان با تیراژ بالا تولید می شود از دستگاه اتوماتیک لیبل زن استفاده می کنند.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین35

گوناگونی زیادی در لیبل زن ها وجود دارد، ولی در نهایت وظیفه همه آن ها چسباندن برچسب روی محصول می باشد. تنهای نکته ای که وجود دارد و باید به آن دقت کنید، دستگاه باید متناسب با نیاز و برای محصول مورد نظر خریداری شود.

دستگاه لیبل زن بطری چه اهمیتی دارد؟

لیبل یک برچسب ظریفی می باشد که روی کالا قرار می گیرد و دارای اطلاعات مختصری درباره کالای مورد نظر می باشد. اطلاعاتی که روی لیبل درج می شود شامل: برند محصول که باید روی کالای مورد نظر وجود داشته باشد تا مصرف کنندگان در مورد خریدن آن محصول بتوانند تصمیم گیری کنند. توضیحات روی محصول نقش بسیار مهمی دارند و می توانند تمامی اطلاعات لازم از یک محصول را به مشتری بدهند. پس می توان نتیجه گرفت که دستگاه لیبل زن بطری نقش بسیار مهمی در یک کالا دارد.

ویژگی های دستگاه لیبل زن بطری

در ساخت این دستگاه از موادی استفاده شده است که آن را ضد زنگ می کند. این قابلیت عمر آن را افزایش داده و هزینه استهلاک را پایین می آورد. همچنین پوشش های پلیمری، ضد رنگ و قطعات داخلی فلزی اصل، عمر این دستگاه را بیشتر می کند.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین 55

وجود سیستم انتقال قدرت و الکتروموتورهایی که کارکرد این وسیله را بهتر می کند از دیگر مزایای لیبل زن بطری آب معدنی می باشد. وجود قطعات الکترونیکی و برقی برای سهولت کار با این وسیله در آن تعبیه شده است.

 کارایی دستگاه لیبل زن بطری

بسیاری از مارک ها یا برندها با گرم کردن چسب ها بر روی محصولات قرار می گیرند. با این حال برای لیبل زدن روی بطری ها بهتر است از این دستگاه استفاده شود تا علاوه بر جلوه بهتر آن، زممان کمتری صرف انجام این کار شود زیرا در این صنعت سرعت بسیار مهم می باشد چون می تواند نقش مهمی در سوددهی داشته باشد.

مزایای دستگاه لیبل زن دستی

  • قیمت مناسب
  • وزن کم
  • داشت وای فای، باتری خور بودن
  • حجم پایین و قابلیت جابه جایی، همچنین کار کردن با آن آسان می باشد.

معایب دستگاه لیبل زن دستی

از معایب این دستگاه می توان به سرعت پایین آن اشاره کرد، در واقع اگر به صورت عمده کار می کنید این محصول مناسب شما نمی باشد چون نمی تواند تعداد بالایی را در طول روز برچسب بزند.

دستگاه لیبل زن بطری OPP

دستگاه لیبل زن بطری ابتدا توسط شرکت دینامیک کارتوس ساخته شد و امروزه در تمام جهان همچنین ایران، در خط تولید محصولاتی مانند آب معدنی، نوشابه، دوغ، انواع نوشیدنی ها، ماست و بسیاری از مواد موجود در صنایع غذایی برای زدن لیبل روی بسته بندی آن ها استفاده می شود. همچنین در بسته بندی انواع شوینده ها و محصولات شیمیایی و بهداشتی از این محصول کمک گرفته می شود.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین22

در سال 1384 با نمونه گیری از دستگاه های این شرکت ایران توانست دستگاه های مختلف با همان کارایی بسازد و توانایی های آن دستگاه را افزایش دهد. امروزه این دستگاه کاربرد بسیاری در خط تولید و لیبل زدن محصولات مختلف دارد.

خرید دستگاه لیبل زن بطری

این دستگاه می تواند سریع ترین بازاریابی را داشته باشد. هر محصول مطمن چنین آپشنی را دارد. برای نصب لیبل روی بطری آب معدنی شما به دستگاه لیبل زن نیاز دارید تا این کار را به راحتی و با رعایت بهداشت انجام دهد. توجه داشته باشید که با خرید این دستگاه می توانید به راحتی بر روی تمام محصولات خود در مدت زمان کمی لیبل بچسبانید.

روش های مختلف لیبل زن بطری

این فرایند بعضی اوقات به صورت دستی انجام می شود اما سال ها شرکت هایی که بطری آب معدنی تولید می کنند.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین14

از دستگاه های اتومات و نیمه اتومات برای زدن لیبل روی بطری آب معدنی استفاده می شود. این دستگاه ها نکات مثبت و مزایای بسیاری دارند و همچنین تاثیرات سودمندی را در روند تولید ایجاد می کنند.

  • دستگاه لیبل زن اتوماتیک

این دستگاه انواع لیبل های کاغذی، صدفی، ترنسپرنت یا شفاف را بر روی بطری به صورت اتوماتیک می چسباند، این دستگاه با دقت کامل و به صورت اتوماتیک لیبل ها را به دور بطری گرد، یک طرف ظروف تخت، دو طرف ظروف تخت، بالای جعبه و گردن بطری می چسباند.

  • دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک

تنها تفاوتی که دارد این می باشد که بطری در دستگاه اتومات روی کانوایر قرار می گیرد اما در نیمه اتومات اینگونه نمی باشد و محل مورد نظر برای جای گیری بطری متفاوت می باشد. در واقع می شود گفت هر تولید کننده با توجه به حجم و زمان تولید محصولاتش، از نمونه اتومات یا نیمه اتومات استفاده می کند.

مزایای دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی

  • قیمت کمتر: بسیاری از تولید کنندگان تا قبل از ورود این دستگاه به بازار مجبور به استخدام نیروی انسانی بودند که به مراتب باعث هزینه بیشتری می شد. همچنین به دلیل سرعت پایین تولید کمتر در نتیجه سود کاهش می یافت.
  • زیبا بودن این محصول: یکی از نکات مهم در بازار، که پر از برند و مارک های مختلفی می باشد، به زیبایی محصولات توجه می کنند.
  • مقاوم بودن: مقاومت آن در برابر حرارت بالا می باشد و ماندگاری بیشتر محصول مورد نظر بسیار مهم می باشد که دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی این ویژگی را دارد.
  • صرفه جویی در وقت: وقتی از این محصولات استفاده می کنید، کار لیبل زنی در کمترین زمان ممکن و با بهترین حالت انجام می شود.

قطعات دستگاه لیبل زن بطری

دستگاه لیبل زن بطری دارای قطعات مختلفی می باشد که هر کدام وظایف خاص خودشان را بر عهده دارد، همچنین خرابی هر دستگاه می تواند روند کار آن را مختل کند.

  • غلتک فید و نگهدارنده
  • مین برد
  • هد حرارتی یا ترمال هد
  • نگهدارنده ریبون

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین11

  • هد حرارتی لیبل زن بطری: این قطعه نقاط ریزی دارد که در یک خط قرار می گیرد و بر حسب نوع هدی که دارد تعداد آنها می تواند متفاوت باشد. نوع آن می تواند بین 200 تا 600 متغیر باشد.
  • مین برد دستگاه لیبل زن: این بخش به عنوان لیدر دستگاه شناخته می شود و نام دیگر آن مادر برد لیبل زن می باشد. تمام این اهمیت ها به این بر می گردد که این قطعه نقش کلیدی در کل سیستم ایفا می کند و دستور چاپ را به تمامی نقاط می دهد، همچنین این قطعه رهبری ریبون و متد کارکرد و چاپ را نیز انجام می دهد و کار ارتباط بین کیس و لپ تاپ را از یک طریق پورت های ارتباطی لیبل زن توسط مین برد و آی سی هایی که در آن وجود دارند ساماندهی می شود.
  • غلتک فیلد: کارایی این غلتک برای ایجاد هماهنگی بین لیبل و ریبون و نیز جابجایی لیبل بطری و ریبون از مخزن می باشد.
  • موتور فید: کار این دستگاه کشیدن لیبل هنگام فرایند چاپ و ریبون است.
  • نگهدارنده لیبل و ریبون: این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که روی یک غلتک قرار بگیرد تا لیبل ها کاملا باز شوند.

دستگاه لیبل زن بطری آب معدنی

برای معرفی بهتر لیبل زن آب معدنی، بهتره که ابتدا تعریف کاملی از دستگاه لیبل زن بطری داشته باشیم. فرایند لیبل زدن روی محصولات توسط پرینترهای لیبل زن انجام می شود. می توان گفت این پرینترها جدیدترین محصولات هستند که وظیفه درج اطلاعات مورد نظر روی لیبل بطری را دارند. در کارخانه ها و تولیدی ها از پرینتر صنعتی برای حک کردن نوشته و تصاویر روی لیبل استفاده می کنند.

دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین22

لیبل زن بطری در حقیقت یک پرینتر است که کارکرد آن چاپ اعداد و حروف و بارکد روی لیبل می باشد. این کار با یک حرارتی که به وسیله هد حرارتی دستگاه بوجود می آید و توسط ریبون یا لیبل حرارتی انجام می شود و در نهایت چاپ مورد نظر انجام می شود. تولید کنندگان با استفاده از این وسیله اطلاعاتی از جمله نام، توضیح درباره محصول، برند، کارکردها و نکات لازم را یادآور می شود.

دستگاه لیبل زن بطری چیست؟

دستگاه لیبل زن بطری یعنی اتیک یا برچسب که می تواند روی محصولات چسبانده شود و اطلاعات خلاصه شده ای از محصول را در اختیار ما بگذارد. این اطلاعات می تواند شامل برند، روش مصرف، قیمت نهایی برای مصرف کنندگان، سیب سلامت، مواد تشکیل دهنده محصول  و غیره را به مصرف کنندگان ارائه نماید. برای همین لیبل زن جایگاه بالایی در صنعت بسته بندی دارد. حتی ممکن است گاهیی لیبلی که روی ظروف محصول چسبانده می شود یک معیار مناسب برای انتخاب و خرید محصول مورد نظر باشد. پس باید در طراحی آن دق لازم را داشته باشید.

لیبل زن بطری رضا ماشین2

لیبل ها می تواند شامل بارکدهای اختصاصی محصولات باشند که این دستگاه ها در صنعت ماشین آلات بسته بندی روی محصول چسبانده می شود مانند تمامی محصولات غذایی، نوشیدنی ها، آرایشی بهداشتی، لوازم التحریر، قطعات خودرو و تمامی محصولاتی که به صورت روزمره با آن ها سروکار داریم.

ویژگی های دستگاه لیبل زن بطری

برای ساخت دستگاه لیبل زن بطری از موادی به کار برده می‌شود که به آن‌ها زده زنگ می‌گوییم. این عامل باعث افازایش عمر و کاهش هزینه استهلاک آن می‌شود. همچنین عمر این دستگاه به واسطه پوشش‌های پلیمری، رنگ ضد زنگ و قطعات فلزی اصل تا چند برابر تضمین می‌گردد.

 دستگاه لیبل زن بطری رضا ماشین14

از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به وجود سیستم انتقال قدرت و همچنین الکتروموتورهایی اشاره کرد که باعث می‌شوند کارکرد این وسیله به بهترین حالت پیش رود. همینطور جهت سهولت کار با این وسیله قطعات برقی و الکترونیکی در آن تعبیه شده‌اند.

مزایای دستگاه لیبل زن

-زیبایی محصول: از مهم‌ترین نکات بازار کار که پر از مارک‌ها و برندهای مختلف استت، توجه به زیبایی است. قطعا زمانی که لیبل به‌صورت کاملا استاندارد روی بطری قرار گرفته باشد، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

-مقاومت بالا: دستگاه لیبل زن دارای ویژگی‌های مهمی از جمله مقاومت بالا در مقابل حرارت و ماندگاری بیشتر محصول هستند.

-صرفه جویی در زمان: با به کار گیری این محصول، کار لیبل زنی با بهترین حالت و کیفیت و در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

-قیمت کمتر: تا پیش از ورود این دستگاه، بسیاری از تولید کنندگان مجبور به استخدام نیروی استخدامی بودند که این عمل به مراتب هزینه بیشتری در بر داشت و به علت سرعت پایین، تولید کمتر و نتیجتا کاهش سود را در پی داشت. اما امروزه با دارا بودن چنین دستگاهی تمام کارها با صرف کمترین هزینه انجام می‌پذیرند.

مشخصات دستگاه لیبل چسبان چسب گرم OPP

  • متناسب برای لیبل زنی بر روی انواع ظروف گرد .
  • با توحه به سرعت بالای  ماشین لیبل زن OPP این دستگاه مناسب برای خطوط تولید  با سرعت بالا تا تیراژ 10000 بطری در ساعت مناسب است.
  • دستگاه مجهز به سیستم کنترل PLC&HMI  و  چشم خال بین   است.
  • تمامی لوازم دقیق این دستگاه توسط دستگاه های بروز کنترل عددی CNC تراشکاری فرز کاری و… شده است.
  • روکش بدنه دستگاه از جنس استیل 304 می باشد.
  • دارای سنسور  های چشمی ورودی و خروجی هوشمند  است.
  • دستگاه مجهز به سیستم چسب جمع کن جهت تنظیم مقدار دقیق چسب روی لیبل است.
  • برای دقت ماشین و سهولت اپراتوری دستگاه  برای رول کشی و ردیابی برش از سروو  استفاده شده است.
  • طراحی خاص درام جهت جذب لیبل با سرعت بالا و برچسب زنی دقیق و با ثبات.
  • دارا بودن سیستم عیب یاب خودکار و درصورت اعمال نیروی غیر معمول به دستگاه جهت حفظ ایمنی دستگاه بصورت خودکار از حرکت توقف می کند.
  • قابلیت جابجایی خال به صورت نرم افزاری بر روی تاچ.
  • دارا بودن سنسور دما جهت چسب زنی بابهترین کیفیت.
  • درصورت به پایان رسیدن رول دستگاه بصورت خودکار از حرکت متوقف می شود.

از دستگاه لیبل زن بطری چه می‌دانید؟

دستگاه لیبل زن، یکی از بهترین دستگاه‌ها در کارخانجات صنایع غذایی و بسته بندی به شمار می‌رود. کاربرد این دستگاه که همان انجام عمل لیبل زدن است بسیار مهم می‌باشد. از دستگاه لیبل زن برای درج لیبل و برچسب توضیحات بر روی انواع بطری‌ها و قوطی‌های مواد غذایی و بهداشتی و… استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم اطلاعات مختصر و مفیدی درباره دستگاه لیبل زن بطری ارائه کنیم پس ب ما همراه باشید.
لیبلی که روی محصولات نصب می‌شود، شامل نام محصول، تاریخ و برخی اطلاعات می‌باشد. وجود این برچسب نشان دهنده عرضه بهداشتی و ایمن محصولات بوده و نکاتی مانند آرم بهداشت و دیگر نکات قابل ذکر روی آن آورده شده و همچنین اهمیت آن در تبلیغات برند بسیار بالا است. میتوان لیبل زدن را سریع‌ترین بازاریابی ممکن تلقی کرد و هر محصول باکیفیت و مطمئنی دارای این برچسب مهم می‌باشد و برای انجام این عمل مهم و ارزشمند نیاز به دستگاه لیبل زن داریم تا کار به راحتی و با رعایت بهداشت انجام گردد.

جهت معرفی بهتر این دستگاه بهتر است ابتدا تعریفی دقیق از عمل لیبل زدن ارائه کنیم. به فرآیند درج لیبل یا برچسب بر روی محصول به وسیله دستگاه را لیبل زنی می‌گوییم. این دستگاه جدیدترین محصول در نوع خود به شمار می‌رود که وظیفه‌اش درج اطلاعات مورد نظر بر روی لیبل است.
در تولیدی‌ها و کارخانجات برای حک کردن نوشته‌ها و تصاویر بر روی لیبل از پرینتر صنعتی استفاده می‌شود. در واقع دستگاه لیبل زن، یک پرینتر است که عمل چاپ حروف و اعداد بر روی لیبل‌ها را انجام می‌دهد. این عمل با حرارتی که توسط هد حرارتی ایجاد می‌شود و همچنین توسط تریبون یا لیبل حرارتی انجام گرفته و نهایتا چاپ مورد نظر انجام می‌گردد. در واقع می‌توان گفت تولید کنندگان با استفاده از این وسیله اطلاعاتی مانند نام، برند، توضیحات محصول، کارگردها، نکات لازم و همچنین برند را یادآوری می‌کنند.
لیبل زن و غیره، قطعات مختلفی دارد که هر کدام عهده‌دار وظیفه‌ای خاص هستند. این اجزاء شامل مین برد، غلطک فید و نگهدارنده، نگهدارنده ریبون، ترمال هد یا هد حرارتی می‌باشد و خرابی هر کدام از این‌ها می‌تواند در روند کار اختلال ایجاد کند.

دستگاه لیبل زن بطری چیست؟ همه چیز درباره دستگاه لیبل زن بطری

 

دستگاه لیبل زن بطری بیشتر در خط های تولید و بسته بندی قرار دارد. تاکنون حتماً مارک ها و برچسب هایی که بر روی بطری ها زده شده است را دیده اید. مواردی که بر روی بطری ها چسبیده می شود اغلب شامل نام محصول و برخی از اطلاعات و تاریخ می باشد. وجود چنین برچسبی در تبلیغات برند بسیار اهمیت دارد. این لیبل ها علاوه بر نشان دادن نام برند نشان دهنده عرضه بهداشتی و ایمنی مواد خوراکی داخل آن نیز می باشند.

نکات بسیار مهمی مثل آرم بهداشت و دیگر موارد قابل ذکر بر روی آنها چاپ می شود. چنانچه قصد دارید خط تولید شوینده راه اندازی کنید و کارخانه مواد شوینده داشته باشید یکی از دستگاههای مورد نیاز شما دستگاه لیبل زن بطری می باشد. البته این دستگاه فقط برای خط تولید شوینده نیست بلکه برای اکثر خط تولید ها مورد نیاز می باشد.

یکی از سریعترین بازاریابی ها لیبل زدن می باشد. هر محصول با کیفیت و قابل اطمینان چنین آپشنی را داراست. به منظور نصب لیبل روی بطری های مختلف به دستگاه لیبل زن نیاز است تا این کار را به آسانی و با رعایت بهداشت انجام شود. در این مطلب قصد داریم شما را با دستگاه لیبل زن بطری به طور کامل آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

لیبل زن بطری چیست؟

در دستگاه لیبل زن بطری فرایند چسباندن لیبل به روی محصولات به وسیله پرینت های لیبل زن صورت می گیرد. این دستگاه ها جزو جدیدترین محصولات به شمار می آیند که وظیفه آن ها درج اطلاعات مورد نظر بر روی لیبل ها می باشد. در تولیدی ها و کارخانجات برای هک کردن نوشته ها و تصاویر بر روی لیبل ها از پرینترهای صنعتی استفاده می شود. دستگاه لیبل زن در حقیقت یک پرینتر میباشد که عملکرد آن چاپ اعداد و بارکد و حروف بر روی لیبل می باشد.

این فرآیند به وسیله حرارتی که از طریق حد حرارتی دستگاه به وجود می آید و همینطور توسط ریبون یا لیبل حرارتی انجام می شود و در آخر چاپ مورد نظر را تحویل میدهد. تولید کنندگان در واقع به وسیله این محصول اطلاعاتی مثل نام برند، توضیح درباره محصول، کارکرد و نکات لازم را بر روی محصول درج می کنند.

دستگاه لیبل زن بطری شامل قطعات گوناگونی می باشد که هر کدام از آنها وظیفه ای را بر عهده دارند. قطعات این دستگاه شامل مین برد، غلطک فید و نگهدارنده، هد حرارت یا همان ترمال هد و نگهدارنده ریبون می باشند. بهتر است بدانید که خرابی هر کدام از این قطعات می تواند عملکرد کلی کار را مختل کند.

هد حرارتی دستگاه لیبل زن بطری گرد یا تخت

این قطعه از نقاط بسیار ریزی برخوردار است که در یک خط قرار می گیرند و بر اساس نوع تعداد آنها می تواند متفاوت باشد.  با توجه به مدل آن بین ۲۰۰ الی ۶۰۰ تا متغیر می باشد.

مین برد دستگاه لیبل زن

این قسمت از دستگاه به عنوان لیدر کل دستگاه شناخته می شود. نام دیگر این قطعه مادربرد لیبل زن می باشد. اهمیت بسیار زیاد این قطعه به این دلیل میباشد که نقش کلیدی در کل سیستم دارد و دستور چاپ را به همه نقاط مثل هد موتور فید سنسور های گپ صادر می کند.

علاوه بر این موارد این قطعه رهبری ریبون و متد کارکرد و چاپ را نیز انجام می دهد و کار ارتباط با لپ تاپ و کیس را به وسیله پورت های ارتباطی لیبل زن همچنین توسط میبرد و آی سی هایی که در آن وجود دارد، نظم دهی می کند.

غلطک فید

یکی دیگه از قطعات به کار رفته در دستگاه لیبل زن بطری غلطک فید می باشد. کارایی این قطعه این است که  هماهنگی لازم بین لیبل و ریبون ایجاد کند و همین طور جابجایی لیبل و ریبون از مخزن را انجام دهد.

موتور فید

کشیدن لیبل در زمان فرایند چاپ و ریبون به وسیله موتور دستگاه لیبل زن صورت می گیرد.

نگهدارنده لیبل و ریبون

مدیا یا لیبل و ریبون به صورتی طراحی شده‌اند که بر روی یک غلتک قرار بگیرند تا لیبل ها بتوانند کاملاً باز شوند.

روش های زدن لیبل بر روی بطری

این کار در بعضی از مواقع به شکل دستی و لیبل زن پشت چسب دار انجام میشود.  با این وجود سالهاست که شرکت های تولید انبوه وجود دارند که از دستگاه های اتومات و نیمه اتومات برای چسباندن لیبل روی بطری ها استفاده می کنند. این دستگاه ها دارای نکات مثبت و مزایای بسیار زیادی هستند و تأثیر سودمندی در روند تولید و لیبل زنی به وجود خواهند آورد.

مزایای دستگاه لیبل زن بطری

کاهش هزینه ها: بیشتر تولید کنندگان قبل از ورود این دستگاه مجبور بودند نیروی انسانی استخدام کنند که به مراتب هزینه بیشتری را در بر داشت و همینطور به دلیل سرعت پایین لیبل زنی توسط نیروی انسانی تولید کمتر و در نتیجه سودهی کاهش پیدا می کند. اما در عصر امروز با داشتن این دستگاه همه کارها با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکن انجام میشود.

زیبایی محصول: یکی از مهمترین مواردی که در بازار امروزی که پر از برندها مارک های متفاوت می باشند، زیبایی محصولات است. با این وجود هنگامی که لیبل به شکل کاملاً استاندارد بر روی بطری قرار بگیرد قطعاً بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

مقاومت بالا: یکی از موارد بسیار مهم در تولید و بسته بندی محصولات این است که در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین لیبل های محصول دارای ماندگاری بیشتر باشد. دستگاه لیبل زن این امکان را فراهم می کند که محصولات با کیفیت ترین لیبل را داشته باشند.

صرفه جویی در زمان: با بکارگیری دستگاه لیبل زن بطری در خط تولید، کار لیبل زنی را در کمترین زمان ممکن و با بهترین حالت و کیفیت برای محصولات خود انجام می دهد. وقتی در کمترین زمان لیبل زنی انجام شود تولیدات بیشتر می شود در نتیجه سوددهی نیز افزایش پیدا میکند.

دستگاه لیبل زن نیمه اتوماتیک

تنها فرقی که در ساختار آنها وجود دارد این است که بطری در دستگاه لیبل زن اتوماتیک بر روی کانوایر قرار می گیرد، اما در دستگاه نیمه اتوماتیک به این شکل نیست پست و محل مورد نظر برای جایگیری بطری فرق می کند. در حقیقت هر تولید کننده با توجه به حجم و زمان تولید محصولات خود می تواند از یکی از مدل های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بهره‌مند شوند.